Typowe skróty automotive.

Poniżej lista typowych, popularnych i mniej popularnych skrótów w branży motoryzacyjnej.
Naciśnij „ctrl + f”, aby wyszukać bo lista jest naprawdę długa.

A – Prąd

A / C – Klimatyzacja

A / CL BIMET – czujnik bimetaliczny filtra powietrza

A / CL DV – kanał filtra powietrza i silnik odkurzacza zaworu

A / D – przetwornik analogowo-cyfrowy

A / F – stosunek paliwa do powietrza

A / T – automatyczna skrzynia biegów

A4R70W – Automatyczna elektroniczna szeroka skrzynia biegów z nadbiegiem

AAC – pomocniczy zawór sterujący powietrzem

AAV – Zawór przeciwzapalny (Mazda)

ABCV – Airbleed Control Valve (Ford)

ABS – układ przeciwpoślizgowy hamulców

ABSV – Elektrozawór obejściowy pneumatyczny (Mazda)

ABV – zawór obejściowy powietrza

AC – prąd przemienny

ACC – Sprzęgło klimatyzacji

ACC – automatyczna klimatyzacja

ACCS – Przełącznik sprzęgła rowerowego A / C

ACD – Przełącznik zapotrzebowania na klimatyzację

ACON – sygnał włączenia klimatyzacji

ACP – Sygnał ciśnienia klimatyzacji

ACPSW – Przełącznik ciśnienia klimatyzacji

ACR – przekaźnik klimatyzacji

ACR4 – Czynnik chłodniczy do klimatyzacji, odzyskiwanie, recykling, ładowanie

ACT – temperatura powietrza doładowującego

ACV – zawór sterujący powietrzem

ADU – Jednostka analogowo-cyfrowa

AFC – Kontrola przepływu powietrza

AFM – miernik przepływu powietrza

AFR – stosunek paliwa do powietrza

AFS – czujnik przepływu powietrza (Mitsubishi)

AIR – system wtórnego wtrysku powietrza

AIRB – Elektromagnes obejścia powietrza

AIRD – Elektrozawór przełącznika powietrza

AIS – system wtrysku powietrza (Chrysler)

AIS – automatyczna prędkość na biegu jałowym

AIV – zawór wtryskowy powietrza

ALC – automatyczna kontrola poziomu

ALCL – Łącze komunikacyjne linii montażowej (GM)

ALDL – łącze danych linii montażowej

ALT – Alternator (zastąpiony przez GEN)

AM1 – Air Management 1, AIR Bypass

AM2 – Air Management 2, AIR Diverter

Z – Środowisko

AOD – Automatic Overdrive

AODE – automatyczna skrzynia biegów Overdrive Electronic

AODE-W – Automatic Overdrive Electronic Wide (skrzynia biegów)

AP – Pedał przyspieszenia

APC – automatyczna kontrola wydajności

APS – czujnik ciśnienia atmosferycznego (Mazda)

APS – czujnik ciśnienia bezwzględnego (GM)

APT – część regulowana przepustnicy

ARC – automatyczna kontrola jazdy

ARS – automatyczny system przytrzymujący

ASARC – automatyczne zawieszenie pneumatyczne

ASD – przekaźnik automatycznego wyłączania

ASDM – Moduł diagnostyczny systemu poduszek powietrznych (Chrysler)

ASE – doskonałość usług motoryzacyjnych

ASM – tryb symulacji przyspieszenia

ASR – Regulacja poślizgu przyspieszenia

ATC – automatyczna kontrola temperatury

ATDC – After Top Dead Center

ATF – płyn do automatycznej skrzyni biegów

ATM – tryb testu siłownika

ATS – czujnik temperatury powietrza (Chrysler)

ATX – automatyczna skrzynia biegów

AVOM – Analog Volt / Ohm Meter

AWD – napęd na wszystkie koła

AWD – napęd na wszystkie koła

AWG – American Wire Gage ”

AX4S – automatyczny 4-biegowy trans.

AXOD – automatyczna skrzynia biegów z nadbiegiem

AXOD-E – automatyczna skrzynia biegów z nadbiegiem – sterowana elektronicznie

B / MAP – Bezwzględne ciśnienie barometryczne / kolektora

B + – Napięcie dodatnie akumulatora

BAC – Bypass Air Control Valve

BARO – Ciśnienie barometryczne

BAT – bateria

BC – Kontrola dmuchawy

BCM – moduł sterujący nadwozia

BHP – Moc hamowania

BHS – Bimetaliczny czujnik ciepła (Ford)

BID – Wyładowanie indukcyjne bez przerywacza (AMC)

BLM – Block Learn Multiplier (zastąpiony LT FUEL TRIM)

BMAP – Barometryczny / czujnik ciśnienia bezwzględnego w kolektorze dolotowym (Ford)

BOB – Breakout Box

BOO – Włącznik / wyłącznik hamulca

BP – ciśnienie barometryczne

BPA – Mechanical Bypass Air

BPCSV – Elektromagnesowy zawór sterujący obejściowy

BPP – Przełącznik pozycji pedału hamulca

BPS – czujnik przeciwciśnienia

BPT – przetwornik przeciwciśnienia

BPV – Bypass Valve (Ford)

BPW – szerokość impulsu hamowania

BSV – tłumik płomieni (Ford)

BTDC – Przed Top Dead Center

BTS – czujnik temperatury akumulatora

BTSI – Blokada zmiany biegów skrzyni biegów

Btu – British Thermal Unit

BUS N – Bus Negative

BUS P – Bus Positive

BV – Port odpowietrznika Bowl (Ford)

BVSV – Bi-metalowy zawór odpowietrzający

BVT – system zmiennych przetworników ciśnienia wstecznego (Ford)

C – węgiel

C – Celsjusz

CARB – California Air Resource Board

C3 – Komputerowy system kontroli poleceń (GM)

C3I – komputerowy zapłon cewki

C4 – komputerowo sterowany układ katalizatora (GM)

CAC – chłodnica powietrza doładowującego

CANP – Elektromagnes oczyszczania pochłaniacza pochłaniacza par paliwa

CARB – Gaźnik

CAS – system czystego powietrza

CAS – Czujnik kąta obrotu korby

PRZYPADEK – Błąd wykrywania kąta rozruchu

CBD – Zamknięty dystrybutor misy

CC – katalizator

CC – tempomat

CC – Centymetry sześcienne

CC – kontrola klimatu

CCC – Sterowanie sprzęgłem konwertera

CCC – komputerowy system kontroli poleceń (GM)

CCD – komputer sterowany dwell

CCD – Chrysler Collision Detection

CCDIC – Centrum informacji o sterownikach klimatyzacji

CCEI – Wzbogacanie bezczynności płynu chłodzącego (Chrysler)

CCEV – Przełącznik próżniowy silnika kontrolowany przez płyn chłodzący (Chrysler)

CCM – centralny moduł sterujący

CCM – Continuous Component Monitor

CCNT, DTC CCNT – Count Count

CCO – obejście sprzęgła konwertera

CCOT – Rura kryzowa sprzęgła rowerowego

CCP – panel sterowania klimatem

CCP – kontrolowane czyszczenie kanistra (GM)

CCRM – moduł przekaźnika kontroli stałej

CCS – Elektrozawór sprzęgła biegowego

CCSP – przechowywanie / czyszczenie kanistrów węglowych

CCV – zawór sterujący kanistra

CDCV – Zawór odcinający spustowy pochłaniacza

CDI – Zapłon rozładowania kondensatora (AMC)

CDR – odczyt diagnostyczny Chryslera

CDRV – Zawór regulatora obniżenia skrzyni korbowej

CE – koniec przełącznika

CEAB – Odpowietrzanie zimnego silnika

CEC – system kontroli emisji ze skrzyni korbowej (Honda)

CECU – Central Electronic Control Unit (Nissan)

CEL – Sprawdź światło silnika

CER – Cold Enrichment Rod (Ford)

CES – włącznik sprzęgła

CESS – Przełącznik czujnika zimnego silnika

CFC – Chlorofluorowęglowodory

CFI – centralny wtrysk paliwa

CFI – ciągły wtrysk paliwa

CFM – Stopy sześcienne na minutę

CFV – zwężka Venturiego o przepływie krytycznym

CHM – podgrzewacz zimnej mieszanki

CID – sygnał identyfikacji cylindra

CID – przemieszczenie calowe

CIS – system ciągłego wtrysku (Bosch)

CKP – czujnik położenia wału korbowego

CKP REF – odniesienie do położenia wału korbowego

CKT – obwód

CL – zamknięta pętla

CLC – Sprzęgło blokujące konwertera (zastąpione TCC)

CLCC – kontrola gaźnika w zamkniętej pętli

CLNT – płyn chłodzący

CLV – obliczona wartość obciążenia

CMFI – centralny wieloportowy wtrysk paliwa

CMP – czujnik położenia wałka rozrządu

CMP REF – odniesienie do pozycji wałka rozrządu

CO – Carbon Monoxide

CO2 – dwutlenek węgla

COC – konwencjonalny katalizator utleniający (Ford)

COP – elektroniczny zapłon cewki na wtyczce

CP – Canister Purge (GM)

CP – Czujnik położenia wału korbowego (Ford)

CPA – Zapewnienie pozycji złącza

CPI – wtrysk paliwa z centralnego portu

CPP – pozycja pedału sprzęgła

CPS – Centralny zasilacz

CPSOV – Zawór odcinający czyszczenie kanistra (Ford)

CPU – Central Processing Unit

CRK – Sygnał rozruchowy

CRT – Rura katodowa

CSC – Kontrola iskry płynu chłodzącego (Ford)

CSE GND – PCM Case Ground

CSSA – Spark Advance System Cold Start (Ford)

CSSH – Spark Hold System Cold Start (Ford)

CTAV – Przełącznik próżniowy uruchamiany w niskiej temperaturze (Ford)

CTM – Central Timer Module

CTO – czyszczenie wyjścia obrotomierza

CTO – korekta temperatury płynu chłodzącego

CTOX – Continuous Trap Oxidizer

CTP – pozycja zamkniętej przepustnicy

CTS – Przełącznik temperatury ładowania (Chrysler)

CTS – czujnik temperatury płynu chłodzącego

CTVS – zamknięty przełącznik próżniowy przepustnicy

CV – Constant Velocity

CV – zawór sterujący

CVCC – System spalania kontrolowany przez mieszany wir (Honda)

CVR – Control Vacuum Regulator (Ford)

CVS – Constant Volume Sampler

CWM-Ford – Modulator zimnej pogody (Ford)

DAB – opóźniona magistrala akcesoriów

dB – decybele

DC – Cykl pracy

DC – prąd stały

DCISCA – siłownik prędkości jałowej silnika prądu stałego

DCL – łącze do transmisji danych

DDL – diagnostyczne łącze danych

DE – Koniec napędu

DEC – Cyfrowy sterownik elektroniczny

DEFI – cyfrowy elektroniczny wtrysk paliwa (Cadillac)

DEPS – Cyfrowy czujnik pozycji silnika

DERM – Diagnostyczny moduł rezerwy energii

DFCO – Tryb odcięcia paliwa podczas zwalniania

DFI – bezpośredni wtrysk paliwa

DFS – Decel Fuel Shutoff

DI – Bezpośredni zapłon

DI – Rozdzielacz zapłonu (układ)

DIC – Centrum informacji dla kierowcy

Dicms – Dystrybutor Moduł sterowania zapłonem

DIS – Bezpośredni zapłon (Waste Spark)

DLC – złącze łącza danych (OBD)

DM – silnik napędowy

DMCM – moduł sterujący silnika napędowego

DMCT – temperatura płynu chłodzącego silnik napędowy

Moduł DMPI – moduł falownika mocy silnika napędowego

DMS – System modulatora dystrybutora

DOHC – podwójna kamera górna

DOL – linia wyjścia danych do IPC

DPC – dynamiczna kontrola ciśnienia

DPFE – Sprzężenie zwrotne ciśnienia różnicowego

DPI – Inhibit zatyczki paliwa

DRB II – Diagnostyczny czytnik (Chrysler)

DRCV – zawór kontrolny zwalniacza dystrybutora

DRL – światła do jazdy dziennej

DSO – Cyfrowy oscyloskop pamięciowy

DSR – podprogram diagnostyczny Forda

DSS – elektromagnes zmiany biegów

DSSA – Dual Signal Spark Advance (Ford)

DSV – Elektrozawór zwalniania

DTC – Diagnostyczny kod usterki

DTC FRZ – Diagnostyczna rama usterki Zamrożenie ramki

DTM – Tryb testu diagnostycznego

DTVS – Podwójny przełącznik próżniowy

DV – Zawór opóźniający

DVAC – dystrybutorowy zawór kontrolny próżni

DVDSV – Różnicowe opóźnienie próżniowe i zawór rozdzielający

DVDV – dystrybutor próżniowy zawór opóźniający

DVOM – Cyfrowy woltomierz-omomierz

DV-TW – Zawór przekaźnikowy dwukierunkowy

DVVV – próżniowy zawór odpowietrzający dystrybutora

E4OD – elektroniczny 4-biegowy nadbieg

EAC – elektroniczna kontrola powietrza (zastąpiona AIR)

EACV – elektroniczny zawór sterujący powietrzem

EAIR – elektroniczny wtórny wtrysk powietrza

EBCM – elektroniczny moduł sterujący hamulca

EBP – powrót spalin: ciśnienie

EBTCM – elektroniczny moduł klimatyzacji hamulca

EC – Sterowanie silnikiem

ECA – zespół elektronicznego sterowania (Ford)

ECC – elektroniczna kontrola klimatu

ECCS – elektroniczny skoncentrowany system kontroli

ECI – Extended Compressor na biegu jałowym

ECIT – kontrola rozrządu elektroniczny zapłon

ECL – poziom płynu chłodzącego silnik

ECM – silnik / elektroniczny moduł sterujący

ECS – system kontroli parowania (Chrysler)

ECS – system kontroli emisji

ECT – temperatura płynu chłodzącego silnik

ECU – elektroniczna jednostka sterująca

EDF – wentylator z napędem elektrycznym

EDIS – elektroniczny bezpośredni układ zapłonowy (zastąpiony EI)

EDM – elektroniczny modulator dystrybutora (Ford)

EWG – elektroniczne sterowanie silnikiem (Ford)

EEC-I – Kontrola czasu zapłonu

EEC-II – Kontrola czasu zapłonu i dostarczania paliwa przez układ gaźnika zasilającego

EEC-III – Kontrola czasu zapłonu i dostarczania paliwa przez centralny układ wtrysku paliwa

EEC-IV – Kontrola czasu zapłonu i dostarczania paliwa przez elektroniczny układ wtrysku paliwa

EECS – system kontroli emisji par

EEGR – elektroniczny EGR (elektrozawór)

EEGR Monitor – Electronic EGR Test

EEPROM – elektronicznie kasowalna programowalna pamięć tylko do odczytu

EESS – system pochłaniania par paliwa (Ford)

EEVIR – Wyrównane wartości parownika w odbiorniku

EFC – elektroniczna kontrola paliwa

EFC – gaźnik sprzężenia zwrotnego (Chrysler)

EFCA – zespół elektronicznego sterowania paliwem (Ford)

EFE – wczesne odparowywanie paliwa

EFI – elektroniczny wtrysk paliwa

EFT – temperatura paliwa silnika

EFV – wczesne odparowywanie paliwa

EGC – zawór zwrotny spalin (Ford)

EGO – czujnik tlenu spalin (Ford)

EGOR – EGO Signal Return (Ford)

EGR – recyrkulacja spalin

EGR Monitor – OBDII EGR Test

EGR TVV – Termiczny zawór próżniowy z recyrkulacją spalin

EGRB – EGR Boost Sensor

EGRC – Elektrozawór sterowania EGR (Ford)

EGRC-BPT – EGRC Przetwornik ciśnienia zwrotnego

EGRPS – czujnik położenia zaworu EGR (Mazda)

EGRT – temperatura recyrkulacji spalin

EGRV – Elektrozawór odpowietrzający recyrkulacji spalin

EGTS – Przełącznik temperatury spalin (zastąpiony EGRT)

EH – elektrohydrauliczny

EI – zintegrowany elektroniczny układ zapłonowy

EICV – elektroniczny zawór sterujący biegu jałowego

ELB – Electronic Lean Burn (Chrysler)

ELC – elektroniczna kontrola poziomu

ELCD – urządzenie kontrolujące straty wyparne

EM – modyfikacja silnika

EMB – Hamulce elektromagnetyczne

EMF – siła elektromotoryczna (napięcie)

EMI – zakłócenia elektromagnetyczne

EMR – opóźnienie modułu elektronicznego

EN – Generator (Alternator)

EOBD – europejska diagnostyka pokładowa

EOP – ciśnienie oleju silnikowego

EOS – czujnik tlenu w spalinach

EOT – temperatura oleju silnikowego

EP – ciśnienie spalin

EPA – Agencja Ochrony Środowiska

EPC – elektroniczna kontrola ciśnienia

EPOS – czujnik położenia zaworu EGR (Ford)

EPROM – kasowalna programowalna pamięć tylko do odczytu

EPT – Przetwornik ciśnienia EGR (zastąpiony przez PFE)

ESA – Electronic Spark Advance (Chrysler)

ESC – elektroniczny układ sterowania zapłonem (Ford)

ESD – Wyładowania elektrostatyczne

ESS – Electronic Spark Selection (Cadillac)

EST – Electronic Spark Timing

ETC – elektroniczna kontrola temperatury

ETP – Przetwornik ciśnienia EGR

ETR – elektronicznie dostrojony odbiornik

EVAP – system emisji par

EVAP CP – Usuwanie pochłaniacza z pochłaniacza

EVAP CV – Vent System pochłaniacza par paliwa

EVIC – elektroniczne centrum informacji o pojeździe

EVO – Elektroniczna kryza pojazdu

EVP – czujnik położenia zaworu EGR

EVR – EGR Vacuum Regulator

EXH – wydech

F4WD – Pełny napęd na cztery koła

WENTYLATOR – wentylator chłodzący (niska lub wysoka prędkość)

FBC – Gaźnik zwrotny

FBCA – Siłownik gaźnika zwrotnego (Ford)

FC – Sterowanie wentylatorem

FCA – Zespół kontroli paliwa (Chrysler)

FCS – Elektrozawór kontroli paliwa (Ford)

FDBK – informacje zwrotne

FDC – Zawór zwalniania paliwa (Ford)

FDV – zawór kalkomanii paliwa (Ford)

FEEPROM – Flash Elektronicznie kasowalna programowalna pamięć tylko do odczytu

FEPROM – programowalna pamięć flash możliwa do usunięcia z pamięci flash

FF – Elastyczne paliwo

FI – wtryskiwacz paliwa

FIC – szybka kontrola biegu jałowego

FICD – szybkie urządzenie sterujące na biegu jałowym

FIPL – Dźwignia pompy wtryskowej

FLC – Konwerter płynu blokującego (Ford)

FLS – czujnik poziomu płynu (GM)

FM – Program silnika wentylatora w PCM

Ograniczenie – Brak Tryb Efekty Zarządzanie

FMVSS – Federalne normy bezpieczeństwa pojazdów silnikowych

FOM – Napraw tryb pracy (tryb utykania)

FP – Przekaźnik pompy paliwa (Ford)

FP – Pompa paliwa

FPM – Monitor pompy paliwa (w PCM)

FPRC – Sterowanie regulatorem pompy paliwa

FRC – Wymuszone

FRP – Ciśnienie szyny paliwowej

FRT – temperatura szyny paliwowej

FRZ – Stopklatka

FT – Wyważanie paliwa

FTL – czujnik poziomu w zbiorniku paliwa

FTO – Filtrowane dane wyjściowe obrotomierza

FTP – Ciśnienie w zbiorniku paliwa

FTT – temperatura zbiornika paliwa

FWD – napęd na przednie koła

g / s – Gramy na sekundę

GA – Przyrząd

GCM – moduł sterujący gubernatora

GCW – Łączna waga brutto

GDC – Centrum danych paliwa

GDI – Bezpośredni wtrysk benzyny

GEM – ogólny moduł elektroniczny

GEN – Generator (Alternator)

GND – uziemienie elektryczne

GOOSE – Krótkie otwarcie / zamknięcie przepustnicy

GPM – Gramy na milę

GPS – czujnik ciśnienia regulatora

GST – ogólne narzędzie skanujące

DMC – masa całkowita pojazdu

H – Wodór

H / CMPR – wysoka kompresja

H2O – woda

HAC – High Altitude Compensator

HAIS – podgrzewany wlot powietrza (Chrysler)

HBV – Napięcie dmuchawy nagrzewnicy

HC – Węglowodory

HCDS – duża prędkość bębna sprzęgła

HCV – węglowodór (Ford)

HCV – zawór kontroli temperatury spalin (Ford)

HD – Heavy Duty

HDC – Heavy Duty Cooling

HDR-CKP – czujnik CKP o dużej szybkości przesyłania danych

HEGO – podgrzewany czujnik tlenu w spalinach

HEI – High Energy Ignition (GM)

HFC – Sterowanie wentylatorem o wysokiej (prędkości)

HFP – Sterowanie pompy paliwowej (przekaźnikowej)

Hg – rtęć

HIC – kompensator Hot-Idle (Ford)

HLOS – sprzętowy system ograniczonej obsługi

HO – wysoka wydajność

HO2S – podgrzewany czujnik tlenu

HO2S-1-1 – Sygnał jednego czujnika pierwszego rzędu

HO2S-1-2 – Sygnał drugiego czujnika banku pierwszego

HO2S-1-3 – Sygnał trzeci czujnika banku pierwszego

HO2S-2-1 – Sygnał banku dwóch czujników jeden

HO2S-2-2 – Sygnał banku dwóch czujników dwa

hp – Moc

HPC – odcięcie wysokiego ciśnienia

HPL – ciecz pod wysokim ciśnieniem

HPS – System o wysokiej wydajności

HPV – para wysokociśnieniowa

HSC – High Swirl Combustion

HT – wysokie napięcie

HUD – Wyświetlacz Heads Up

HVAC – Wentylacja i klimatyzacja nagrzewnicy

HVACM – moduł nagrzewnicy-wentylacji-klimatyzacji

HVS – przełącznik wysokiego napięcia

Hz – herc

I / M – Kontrola i konserwacja

I / O – Input / Output

I/P – Instrument Panel

IA – Wlot powietrza

IAC – Idle Air Control (silnik lub elektromagnes)

IACV – zawór sterowania powietrzem biegu jałowego

IAS – Elektrozawór wlotu powietrza (Ford)

IAT – temperatura powietrza dolotowego

IBP – zintegrowane przeciwciśnienie

IC – układ scalony

IC – Kontrola zapłonu

ICM – Moduł sterujący zapłonu

ICP – ciśnienie kontrolne wtrysku

ICS – Elektromagnes kontroli biegu jałowego (GM)

ID – średnica wewnętrzna

IDI – zintegrowany bezpośredni zapłon

IDL – Przełącznik położenia jałowego

IDM – Monitor diagnostyczny zapłonu

IDM – moduł sterownika wtryskiwacza

IFI – pośredni wtrysk paliwa

IFS – Wyłącznik bezwładnościowy paliwa

IGN – Zapłon

IGN ADV – Postęp zapłonu

IGN GND – Masa zapłonu

ILC – Kompensator obciążenia jałowego

IMA – regulator bezczynności mieszanki

IMRC – Kontrola biegacza kolektora dolotowego

IMS – Sygnał modułu zapłonu

IMS – Wnioskowany czujnik przebiegu (Ford)

IMT – Czas kolektora dolotowego

INJ 1 do INJ 10 – Wtryskiwacze paliwa od 1 do 10

INT – Integrator (zastąpiony ST FUEL TRIM)

IPC – zestaw wskaźników tablicy rozdzielczej

IPR – Regulator ciśnienia wtryskiwacza

IRCM – zintegrowany moduł sterujący przekaźnika

ISA – siłownik prędkości biegu jałowego

ISC – Kontrola prędkości biegu jałowego

ISO – międzynarodowy standard organizacji

ISS – Prędkość wejściowa wału

ITA – Regulacja rozrządu zapłonu

ITCS – Układ sterowania zapłonem (Honda)

ITS – Przełącznik śledzenia biegu jałowego

IVS – Przełącznik sprawdzania bezczynności

IVSC – zintegrowana kontrola prędkości pojazdu

IVV – jałowy zawór próżniowy (Ford)

JAS – Jet Air System (Mitsubishi)

JSV – Elektrozawór mieszanki strumieniowej

KAM – Keep Alive Memory

KAPWR – Bezpośrednia moc baterii

KD – Kopnij

KDLH – Wykop Low Hold

Kg/cm2 – Kilograms/ Cubic Centimetres

kHz – kiloherce

Km – Kilometres

KOEC – Key On, rozruch silnika

KOEO – Key On, Engine Off

KOER – Key On, silnik pracuje

KPA – Kilopascal

KS – Czujnik spalania stukowego

KSM – moduł czujnika spalania stukowego

L – litry

L4 – Czterocylindrowy silnik rzędowy

LAMBSE – krótkookresowe mieszanie paliwa

LCD – wyświetlacz ciekłokrystaliczny

LED – dioda elektroluminescencyjna

LFC – sterowanie niskim poziomem wentylatora

LFP – Kontrola pompy paliwa przy niskiej prędkości

LHD – kierownica z lewej strony

LOAD – obliczona wartość obciążenia

LOC – Light Off Catalyst

LONGFT – Long Term Fuel Trim

LOOP – Status pętli roboczej silnika

LOS – ograniczona strategia operacyjna

LPG – Liquid Petroleum Gas

LSS – elektromagnes przesunięcia liniowego

LTFT – Long Term Fuel Trim

LTS – Przełącznik niskiego poziomu płynu chłodzącego

LUS – elektromagnes blokujący

LV8 – Zmienna obciążenia

LW – długi rozstaw osi

M / C – Kontrola mieszanki

M / T – Ręczna skrzynia biegów

MAF – czujnik masowego przepływu powietrza

MAF RTN – Masa czujnika masowego przepływu powietrza

MAP – Czujnik ciśnienia bezwzględnego w kolektorze dolotowym

MAS – śruba do regulacji mieszanki

MAT – temperatura powietrza w kolektorze dolotowym

MC – Kontrola mikstury

MCS – Solenoid kontrolny mieszaniny (GM)

MCT – czujnik temperatury ładowania kolektora (Ford)

MCU – mikroprocesorowa jednostka sterująca (Ford)

MCV – zawór sterujący kolektora (Ford)

MDP – Różnica ciśnień w kolektorze

MECS – Mazda Electronic Control System

MEMCAL – Kalibracja pamięci

MFI – wieloportowy wtrysk paliwa

MIC – Mechaniczny zestaw wskaźników

MIL – lampka kontrolna awarii

MISAR – Mikroprzetwarzanie wykrywania i automatycznej regulacji

MLP – ręczne ustawienie dźwigni

MLUS – Modulowany elektromagnes blokujący lub jego obwód sterujący (Ford)

MLVLPS – położenie dźwigni ręcznego zaworu

MPFI – Multi-Port Fuel Injection

MPG – Mil na galon

MPH – Mile na godzinę

MPI – Multi Port Injection

mS lub ms – Milisekunda

MSFF – mile od pierwszej porażki

MSLF – Mile od ostatniego niepowodzenia

MST – temperatura powierzchni kolektora

MT – Ręczna skrzynia biegów

MTV – zawór dostrajający kolektora

mV lub mv – Milivolt

MVLPS – położenie dźwigni ręcznego zaworu

MVZ – strefa próżniowa kolektora

N – azot

NC – pozycja normalnie zamknięta

NIE – Pozycja normalnie otwarta

N / MIL – zestaw kodów bez żądania MIL

N / V – Wprowadź prędkość wału do prędkości pojazdu

NDIR – niedyspersyjna podczerwień

NDS – Przełącznik napędu neutralnego

NGS – Neutralny przełącznik biegów (Ford)

NGV – Pojazdy na gaz ziemny

Nm – Newton Meters

NOx – Tlenki azotu

NTC – ujemny współczynnik temperaturowy

NVRAM – nieulotna pamięć o dostępie swobodnym

O2 – tlen

O2S-11 – Sygnał czujnika tlenu (bank 1)

O2S-21 – Sygnał czujnika tlenu (bank 2)

OASIS – internetowy system informacyjny serwisu samochodowego Ford Motor Company

OBD I – pokładowa wersja diagnostyczna I

OBD II – Diagnostyka pokładowa wersja II

OBD STAT – Stan pokładowego systemu diagnostycznego

OC – ​​katalizator utleniający

OCC – Kontrola obwodu wyjściowego (Ford)

OCIL – lampka kontrolna anulowania przesterowania

OCS – Przełącznik anulowania Overdrive

OCT ADJ – Przełącznik paliwa z regulacją liczby oktanowej

OD – Overdrive

OD – Outside Diameter

ODM – Monitor urządzenia wyjściowego

ODS – prędkość bębna przesterowania

OE – oryginalne wyposażenie

OEM – producent oryginalnego sprzętu

OHC – Overhead Cam Engine

OHV – Zawór górny

OL – otwarta pętla

ORC – Konwerter redukcji utleniania

OS – czujnik tlenu

OSAC – Orifice Spark Advance Control (Chrysler)

OSC – Kontrola stanu wyjściowego (Ford)

OSM – Monitor stanu wyjściowego

OSS – wał wyjściowy prędkości

OTIS – Overhead Travel Information System

OVCV – zewnętrzny zawór sterujący wentylem

P / B – Hamulce mocy

P / E – Wzbogacanie mocy

P / N – Numer części

P / S – Wspomaganie kierownicy

PA – Air Pressure (Honda)

PAFS – Pulse Air Feeder System (Chrysler)

PAIR – pulsacyjny wtórny wtrysk powietrza

PAS – pasywny system antykradzieżowy

PAS – Wspomaganie kierownicy

PASS – spersonalizowany samochodowy system bezpieczeństwa

PC – kontrola ciśnienia

PCB – płytka drukowana

PCI – Programowalny interfejs komunikacyjny

PCM – moduł sterujący układu napędowego

PCS – Elektrozawór kontroli ciśnienia

PCV – dodatnia wentylacja skrzyni korbowej

PECV – zawór sterujący wzbogacaniem mocy

PF – Czujnik przepływu przedmuchu

PFE – czujnik EGR ze sprzężeniem zwrotnym ciśnienia

PFI – wtrysk paliwa z portu

PFI – Port Fuel Injection (GM)

PGM-FI – Wtrysk paliwa z programowanym sterowaniem gazem (Honda)

PID – lokalizacja identyfikacji parametru

PID SUP – Obsługiwana identyfikacja parametru

PIP – Sygnał odbioru zapłonu profilu

PIV – szczytowe napięcie odwrotne

PKE – Pasywny dostęp bezkluczykowy

PMD – Sterownik montowany na pompie

PNP – Pozycja neutralna Par

POT – Potencjometr

PPM – części na minutę

PPS – Ported Presostat (Ford)

PR – Redukcja ciśnienia

PRC – sterowanie regulatorem ciśnienia

PRNDL – Przełącznik

PROM – Programowalna pamięć tylko do odczytu

PS – Wspomaganie kierownicy

PSA – Zespół przełącznika ciśnienia

PSC – Sterowanie wspomaganiem kierownicy

PSI – Funty na cal kwadratowy

PSOM – Programmable Speedometer Odometer Module

PSOV – zawór odcinający przedmuchu (Ford)

PSP – Ciśnienie wspomagania kierownicy

PSPS – Przełącznik ciśnieniowy wspomagania kierownicy

PTC – Rezystor dodatniego współczynnika temperatury

WOM – przystawka odbioru mocy (opcja 4WD)

PTOX – Periodic Trap Utleniacz

PTU – częściowe odblokowanie przepustnicy

PVA – Przeniesione odkurzanie z wyprzedzeniem

PVS – Portowany wyłącznik próżniowy

PWM – modulacja szerokości impulsu

PWR GND – Power Ground dla PCM

QDM – Quad Driver Module

RABS – Układ przeciwblokujący tylnego hamulca

RAM – pamięć o dostępie swobodnym

RAP – zachowana moc dostępu

RECAL – Regulacja kalibracji

REDOX – Reduktor utleniający

REF – odniesienie

RFI – Zakłócenia częstotliwości radiowej

RHD – kierownica z prawej strony

RKE – Zdalny wpis bezkluczykowy

RM – Moduł przekaźnikowy

ROM – pamięć tylko do odczytu

RON – znamionowa liczba oktanowa

RPM – liczba obrotów na minutę

RRS – Zmienny czujnik reluktancji

RTD – tłumienie w czasie rzeczywistym

RTN – dedykowany obwód uziemienia czujnika

RTV – Wulkanizacja w temperaturze pokojowej

RVP – Reid Vapor Pressure

RWAL – układ przeciwblokujący tylne koło

RWD – napęd na tylne koła

S4WD – Możliwość wyboru napędu na cztery koła

SAE – klasa lepkości

SA-FV – Zespół separatora Paliwo / próżnia

SAVM – modulator próżniowy Spark Advance

SAW – Praca z iskrzeniem

SBDS – System diagnostyczny wnęki serwisowej

SBEC – jednopłytowy sterownik silnika (zastąpiony PCM0

SBS – Elektrozawór doładowania (Ford)

SBT – Serial Bus Traveler

SC – silnik z doładowaniem

SCAP – silikonowy czujnik ciśnienia bezwzględnego pojemności (Ford)

SCB – Bypass doładowania

SCC – Spark Control Computer (Chrysler)

SCP – Standardowy protokół korporacyjny

SDI – Saab Direct Ignition

SDM – moduł diagnostyczny wykrywający

SDV – Spark Delay Valve

SDV – Zawór zwalniania iskier

SEFI – sekwencyjny elektroniczny wtrysk paliwa

SEO – opcja wyposażenia specjalnego

SES – wkrótce serwis silnika (zastąpiony MIL)

SFI – Sekwencyjny wtrysk paliwa

SHED – uszczelniony system oznaczania oparów w obudowie

SHO – Super High Output Engine

SHRT FT – Krótkotrwała mieszanka paliwowa

SHRTFT1 – Krótkoterminowe mieszanie paliwa, bank 1

SIG RTN – Return Signal (masa czujnika)

SIL – lampka kontrolna zmiany biegów

SIPS – boczny system ochrony przed uderzeniami

SIR – dodatkowe nadmuchiwane urządzenie przytrzymujące

SIS – Solenoid Idle Stop

SMEC – jednomodułowy sterownik silnika (zastąpiony PCM)

SMPI – sekwencyjny wieloportowy wtrysk paliwa (Chrysler)

SO2 – Dwutlenek siarki

SOHC – Pojedyncza kamera górna

SPD – prędkość

SPFI – jednopunktowy wtrysk paliwa (korpus przepustnicy)

SPI – szeregowy interfejs peryferyjny

SPL – ogranicznik dymu

SPOUT – Sygnał wyjściowy iskry

SPS – System programowania usług

SRC – Selektywna kontrola jazdy

SRDV – Zawór opóźniający iskrzenie

SRI – wskaźnik przypomnienia serwisowego

SRS – Elektrozawór opóźniający iskrzenie

SRS – Supplemental Restraint System (poduszka powietrzna)

SRT – Test gotowości systemu

SS – Czujnik prędkości (Honda)

SS1, SS2 itp. – Elektromagnes zmiany biegów 1, 2 itd.

SSI – Solid State Ignition (Ford)

ST – narzędzie skanujące

STAR – automatyczny odczyt automatyczny

STI – wejście autotestu

STI – wejście autotestu (Ford)

STO – Wyjście autotestu

STO – Wyjście autotestu (Ford)

STS – Service Throttle System (lamp)

SUSP – moduł układu zawieszenia

SVV – Elektrozawór wentylacyjny (Ford)

SWB – krótki rozstaw osi

TA – Temperatura powietrza (Honda)

TAB – obejście powietrzne termostatu

TAC – Sterowanie siłownikiem przepustnicy

TAC – termostatyczny oczyszczacz powietrza (GM)

TACH – Tachometer

TAD – Termostat do rozdzielacza powietrza

TAP – ciśnienie adaptacyjne skrzyni biegów

TAV – próżnia aktywowana temperaturowo

TBI – wtrysk korpusu przepustnicy

TC – Turbosprężarka

TCA – oczyszczacz powietrza kontrolowany termostatem

TCC – Sprzęgło przemiennika momentu obrotowego

TCCP – Ciśnienie sprzęgła przemiennika momentu obrotowego

TCCS – Toyota Computer Controlled System

TCIL – lampka kontrolna sterowania skrzynią biegów

TCM – moduł sterujący skrzyni biegów

TCP – Ładowarka Torque

TCP – Pompa akceleratora z kompensacją temperatury (Ford)

TCS – Przełącznik kontroli trakcji

TCS – Przełącznik kontroli skrzyni biegów

TCS – Spark Spark Controlled Transmission (GM)

TD – Turbo Diesel

TDC – Top Dead Center

TDI – Turbo Direct Injection

TE – rozszerzalność cieplna

TFP – ciśnienie płynu przekładniowego

TFP – ciśnienie płynu przepustnicy

TFT – temperatura płynu przekładniowego

THM – Turbo Hydra-Matic

TI – Tranzystorowy układ zapłonowy

TIC – termiczne sterowanie zapłonem (Chrysler)

TIV – jałowy zawór próżniowy Thermactor (Ford)

TK – siłownik przepustnicy (Ford)

TKS – Elektrozawór wyrzutnika przepustnicy

TOT – temperatura oleju przekładniowego

TP – Pozycja przepustnicy

Tryb TP – Tryb pozycji przepustnicy

TPCV – Zawór kontroli ciśnienia w butli

TPI – Tuned Port Injection

TPM – monitor ciśnienia w oponach

TPP – Potencjometr położenia przepustnicy

TPS – czujnik położenia przepustnicy

TPT – przetwornik położenia przepustnicy (Chrysler)

TR – czujnik zasięgu transmisji

TRLHP – termiczny zawór próżniowy

TRS, TRS + 1 – System kontroli iskier regulowany skrzynią biegów

TSB – Biuletyn serwisu technicznego

TSP – ustawnik elektromagnetyczny przepustnicy (Ford)

TSS – czujnik prędkości wału skrzyni biegów

TSS – czujnik prędkości wału turbiny

TV – przepustnica

TVS – Przełącznik próżniowy temperatury

TVV – termiczny zawór odpowietrzający (Ford)

TWC – katalizator trójdrożny

TWC + OC – katalizator trójdrożny

UART – Uniwersalny asynchroniczny odbiornik-nadajnik

OUT – pod napędem

UIDI – Up-Integrated Direct Ignition

V – wolty

VAC – próżnia

VAF – miernik przepływu powietrza łopatkowego

VAF – objętościowy przepływ powietrza

VAT – czujnik temperatury powietrza łopatkowego

VATS – system antykradzieżowy pojazdu

VBAT – Napięcie akumulatora pojazdu (systemu)

VCC – Elektrozawór kontroli próżni

VCM – moduł sterujący pojazdu

VCRM – moduł przekaźnika sterowania zmiennego

VCTS – Zawór kontroli temperatury podciśnienia (Ford)

VCV – próżniowy zawór sterujący (Ford)

VDOT – Kryza o zmiennym przemieszczeniu

VDV – próżniowy zawór opóźniający

VDV – próżniowy zawór różnicowy (Ford)

VECI – Naklejka z informacjami o kontroli emisji pojazdu

VF – próżniowe fluorescencyjne

VIM – moduł interfejsu pojazdu

VIN – numer identyfikacyjny pojazdu

VIS – zmienny system indukcyjny

VLCM – moduł sterujący o zmiennym obciążeniu

VMV – Vapor Management Valve (EVAP)

VMV – Zawór modulatora próżniowego

VNT – Turbosprężarka o zmiennej dyszy

VOTM – próżniowy modulator przepustnicy (Ford)

VPWM – modulowana zmienna szerokość impulsu

VPWR – Power Switched Power

VR – Regulator napięcia

VR / S – Regulator podciśnienia / elektromagnes (Ford)

VRDV – Zawór opóźniający opóźnienie podciśnienia (Ford)

VREF – napięcie odniesienia (z PCM)

VRESER – Zbiornik próżniowy (Ford)

VREST – ogranicznik podciśnienia (Ford)

VRIS – system indukcyjny o zmiennym rezonansie

VRS – Zmienny czujnik reluktancji

VRV – Zawór regulatora podciśnienia (Ford)

VSS – czujnik prędkości pojazdu

VVA – Venturi Wzmacniacz próżniowy (Ford)

VVC – Dławik o zmiennym napięciu (Ford)

VVV – próżniowy zawór odpowietrzający (Ford)

W/B – Wheelbase

WAC – WOT A / C Wyłącznik przekaźnikowy

WACA – A / C WOT Wycinany monitor przekaźników

WOT – szeroko otwarta przepustnica

WOTV – Szeroko otwarty zawór dławiący (Ford)

WSS – czujnik prędkości koła

WU OC – katalizator utleniający rozgrzewający

WU TWC – trójdrożny katalizator rozgrzewający

AAC: dodatkowa kontrola powietrza

AAV: Zawór przeciwzapalny

ABS: przeciwblokujący układ hamulcowy

A / C: Klimatyzacja

ACC: pozycja akcesoriów

ACL: oczyszczacz powietrza (typ termostatyczny)

ACM: Moduł sterujący poduszki powietrznej

ACR-4: Czynnik chłodniczy do klimatyzacji, odzyskiwanie, recykling, ładowanie

AKT: Temperatura ładowania powietrza

A / D: Analogowo-cyfrowy

AECM: elektroniczny moduł sterujący poduszki powietrznej

A / F: Stosunek powietrze / paliwo

AIR: wtórny wtrysk powietrza

AIRB: Obejście wtórnego wtrysku powietrza

AIRD: wtórny rozdzielacz wtrysku powietrza

AIS: wtórny wtrysk powietrza

ALDL: Łącze diagnostyczne linii montażowej

AM1: Thermactor Air Management 1 (TAB)

AM2: Thermactor Air Management 2 (TAB lub TAD)

AP: Pedał przyspieszenia

API: American Petroleum Institute

APP: Pozycja pedału przyspieszenia

APS: Czujnik położenia akceleratora

ARS: automatyczny system ograniczający

ASD: automatyczne wyłączanie

ASDM: Moduł diagnostyczny systemu poduszki powietrznej

ASR: automatyczna regulacja poślizgu

A / T: Automatyczna skrzynia biegów lub skrzynia biegów

ATC: Active Transfer Case

ATDC: Po Top Dead Center

BAP: Barometryczne ciśnienie atmosferyczne

BAR: Biuro Auto Naprawy

BARO: Ciśnienie barometryczne

BBL: Beczka

BCM: Moduł sterujący nadwozia

BID: Wyładowanie indukcyjne bez przerywacza

BOB: Breakout Box

BOO: Włączanie / wyłączanie hamulca

BP: ciśnienie barometryczne

BPA: Bypass Air

BPT: Przetwornik przeciwciśnienia

BTDC: Przed Top Dead Center

BVT: Zmienny przetwornik przeciwciśnienia

B +: Napięcie dodatnie akumulatora

C: Ciągła pamięć

CA: Kalifornia

CAB: Kontroler przeciwblokujący hamulec

CAC: Chłodnica powietrza doładowującego

CANP: Czyszczenie kanistra

CARB: California Air Resources Board

CARB: Gaźnik

CAT: Katalizator

CBD: Zamknięty dystrybutor misy

CCA: Centrum sterowania centralnego

CCC: Solenoid sterowania sprzęgłem konwertera

CCCI: Zapłon cewki sterowany komputerowo

CCD: Wykrywanie kolizji Chryslera

CCD: komputer sterowany dwellem

CCECS: komputerowo sterowany system kontroli emisji

CCO: Elektromagnes nadbiegowy sprzęgła konwertera

CCOT: Rura kryzowa sprzęgła rowerowego

CCP: oczyszczanie pochłaniacza węgla

CCRM: moduł przekaźnika kontroli stałej

CEC: Skomputeryzowany system kontroli emisji

CES: Włącznik sprzęgła

CFRM: Moduł przekaźnika wentylatora skraplacza

CID: Identyfikacja cylindra

CID: Calowe przemieszczenie calowe

CIS: Constant Injection System

CIS-E: Elektroniczny system stałego wtrysku

CKP: Czujnik położenia wału korbowego

CLECS: system kontroli emisji w zamkniętej pętli

CLFCS: układ kontroli paliwa w zamkniętej pętli

CMFI: Centralny wtrysk paliwa z wieloma portami

CMP: czujnik położenia wałka rozrządu

CMTC: Komputer kompasowy / Mini-Trip

CNG: Sprężony gaz ziemny

CO: Carbon Monoxide

COP: cewka na wtyczce

CO2: dwutlenek węgla

CP: Oczyszczanie kanistra

CP: Pozycja wału korbowego

CPP: Pozycja pedału sprzęgła

CPU: Central Processing Unit

CSF: Fluktuacja prędkości wału korbowego

CSFI: Centralny sekwencyjny wtrysk paliwa

CTM: Central Timer Module

CTOX: Ciągły utleniacz pułapki

CTP: Zamknięta pozycja przepustnicy

CVVT: Ciągły zmienny rozrząd zaworów

CYP: Pozycja cylindra

C3: Komputerowa kontrola poleceń

C-4: Sterowany komputerowo katalizator

DAB: Poduszka powietrzna kierowcy

DCL: łącze do transmisji danych

DDS: Przełącznik odłączania układu napędowego

DEC: Sterowanie silnikiem Diesla

DERM: Moduł diagnostycznej rezerwy energii

DFI: Cyfrowy wtrysk paliwa

IN: Rozdzielacz zapłonu

DIC: Centrum informacyjne kierowcy

DIS: Bezstacjonarny układ zapłonowy

DIS: Bezpośredni układ zapłonowy

DLC: złącze łącza danych

DME: Cyfrowa elektronika silnika

DMIVA: Zamontowane na dystrybutorze wyprzedzenie podciśnienia zapłonu

DOHC: Podwójny wałek rozrządu w głowicy

DPFE: Sprzężenie zwrotne ciśnienia różnicowego EGR

DPI: Zapłon podwójny

DRB: Diagnostyczne okno odczytu

DRB II: Pole odczytu diagnostycznego II

DRB III: Pole odczytu diagnostycznego III

DRL: Światła do jazdy dziennej

DS-I: Układ zapłonowy Dura Spark I

DS-II: Układ zapłonowy Dura Spark II

DSAS: System zwalniania iskry zwalniania

DSS: Elektromagnes zmiany biegu na niższy

DTC: Diagnostyczny kod usterki

DTM: Tryb testu diagnostycznego

DVOM:Digital Volt Ohm Meter

EAIR: Elektroniczny wtórny wtrysk powietrza

EAT: Elektronicznie sterowana automatyczna skrzynia biegów lub skrzynia biegów

EBCM: elektroniczny moduł sterujący hamulca

EBL: Electric Back Lite (odmrażacz tylnej szyby)

EBP: przeciwciśnienie wydechu

ECA: Zespół sterowania elektronicznego

ECCS: elektroniczny skoncentrowany układ sterowania silnika

ECITS: Elektroniczny układ sterowania zapłonem

ECL: Poziom płynu chłodzącego silnik

ECM: Moduł sterujący silnika

ECT: temperatura płynu chłodzącego silnik

ECTF: Temperatura cieczy chłodzącej silnika wentylatora chłodzącego

ECU: Jednostka sterująca silnika

EDF: wentylator z napędem elektrycznym

EDFI: elektroniczny wtrysk oleju napędowego

EDI: Elektronicznie sterowany układ bezpośredniego zapłonu

EDIS: elektroniczny bezzałogowy układ zapłonowy

EDL: Linia danych silnika

EEC-I: Elektroniczne sterowanie silnika I

EWG-II: Elektroniczne sterowanie silnika II

EWG-III: Elektroniczne sterowanie silnikiem III

EWG-IV: Elektroniczne sterowanie silnikiem IV

EEC-V: Elektroniczne sterowanie silnikiem V.

EEPROM: elektronicznie kasowalna programowalna pamięć tylko do odczytu

EET: elektroniczny przetwornik EGR

EFC: Elektroniczny gaźnik sprzężenia zwrotnego

EFE: Wczesne odparowywanie paliwa

EFI: elektroniczny wtrysk paliwa

EGO: czujnik tlenu w spalinach

EGR: recyrkulacja spalin

EEGR: elektroniczny zawór EGR

EGRC: EGR Control

EGRT:EGR Temperature

EGRV: EGR Wind

EI: elektroniczny zapłon

Instrument Cluster EIC Elektroniczny

EICU: elektroniczna jednostka sterująca zapłonem

EITC: Elektroniczne sterowanie zapłonem

ELB: Electronic Lean Burn System

ELC: elektroniczna kontrola poziomu

ELCD: urządzenie kontrolujące straty wyparne

ELD: Detektor obciążenia elektrycznego

EMR: opóźnienie modułu elektronicznego

EOP: Ciśnienie oleju silnikowego

EOT: Temperatura oleju silnikowego

EPA: Agencja Ochrony Środowiska

EPC: elektroniczna kontrola ciśnienia

EPR: regulator przeciwciśnienia wydechu

EPROM: kasowalna programowalna pamięć tylko do odczytu

EPT: Przetwornik ciśnienia EGR

ESA: Electronic Spark Advance

ESC: Elektroniczna kontrola iskier

ESS: Czujnik prędkości silnika

EST: Electronic Spark Timing

ETC: Elektroniczna kontrola temperatury

ETC: Elektroniczne sterowanie przepustnicą

ETCS-i: Inteligentny system elektronicznej kontroli przepustnicy

ETW: równoważna masa testowa

EVAP: system kontroli emisji par

EVIC: elektroniczne centrum informacji o pojeździe

EVO: Electronic Variable Orifice

EVP: Pozycja zaworu EGR

EVR: EGR Vacuum Regulator

EVSV: elektroniczny próżniowy zawór przełączający

EWL: Lampka ostrzegawcza silnika

EZL: elektroniczny układ zapłonowy o zmiennej charakterystyce

FBC: Gaźnik zwrotny

FDCS: Sygnał polecenia zapotrzebowania na paliwo

FED: federalny

FEEPROM: Flash programowalna elektrycznie kasowalna pamięć tylko do odczytu

FEPROM: Flash programowalna elektrycznie pamięć tylko do odczytu

FF: Elastyczne paliwo

FI: Wtrysk paliwa

FMEM: Zarządzanie efektami trybu awaryjnego

FMI: Identyfikatory trybu awarii

FPM: Monitor pompy paliwa

FPCM: Moduł sterujący pompy wtryskowej paliwa

FPRC: Sterowanie regulatorem ciśnienia paliwa

FR: Ogranicznik Fillpipe

FSS: elastyczny system serwisowy

GFD: Ogólne dane pola

GFP: Przygotowanie paliwa gazowego

GPC: Sterowanie świec żarowych

GPL: Lampa świec żarowych

GPM: Galony na minutę

gpm: Gramy na milion

GPR: przekaźnik świec żarowych

DMC: masa całkowita pojazdu

GVWR: masa całkowita pojazdu

HC: węglowodory

HCU: hydrauliczna jednostka sterująca

HD: Heavy Duty

HDC: Cykl emisji o dużej wytrzymałości

HE: Efekt Halla

HEDF: wentylator High Electro Drive

HEGO: Podgrzewany czujnik tlenu w spalinach

HEI: wysokoenergetyczny układ zapłonowy

HEUI: Wtryskiwacze sterowane hydraulicznie, sterowane elektronicznie

HFAN: szybki wentylator chłodzący

HFC: wysoka kontrola wentylatora

HFM: czujnik masy gorącego filmu

HO: Wysoka wydajność

HO2S: Podgrzewany czujnik tlenu

HSC: Wysokie spalanie wirowe

HSIA: Szybka kontrola powietrza wlotowego

HVAC: Klimatyzacja wentylatora nagrzewnicy

HVS: Układ zapłonowy z przełącznikiem wysokiego napięcia

IAC: Idle Air Control

IACV-AAC: Zawór sterowania powietrzem biegu jałowego – pomocniczy zawór sterowania powietrzem

IAT: temperatura powietrza dolotowego

IC: Kontrola zapłonu

ICM: Moduł sterujący zapłonu

ICP: ciśnienie sterujące wtryskiwacza

ICS: System kontroli zapłonu

ICTO: Ignition Zastąp Temperatura płynu chłodzącego

IDI: Pośredni wtrysk oleju napędowego

IDI: Pośredni wtrysk paliwa

IDM: Monitor diagnostyczny zapłonu

IDM: Moduł sterownika wtryskiwacza

ILEV: pojazd o niskiej emisji spalin

IMRC: Kontrola biegacza kolektora dolotowego

IMT: temperatura kolektora dolotowego

IOD: Prąd zapłonowy wyłączony

IPR: Regulator ciśnienia kontroli wtrysku

ISC: Kontrola prędkości biegu jałowego

ITS: Przełącznik śledzenia biegu jałowego

IVS: Przełącznik sprawdzania bezczynności

JTEC: System modułu sterującego zespołu napędowego Jeep Truck

KAM: Keep Alive Memory

KOEO: Key On Engine Off

KOER: Key On Engine Running

KS: Czujnik spalania stukowego

LCD: wyświetlacz ciekłokrystaliczny

LDP: Pompa do wykrywania nieszczelności

LED: dioda elektroluminescencyjna

LEV: pojazd o niskiej emisji

LFAN: wentylator chłodzący o niskiej prędkości

LH: Leworęczny

LPG: Liquid Propane Gas

LPT: Light Pressure Turbo

LUS: Elektromagnes blokujący

LVW: Masa załadowanego pojazdu

M / CCC: Modulowane sterowanie sprzęgłem konwertera

MAF: Masowy przepływ powietrza

MAP: Ciśnienie bezwzględne w kolektorze dolotowym

MAT: Temperatura powietrza w kolektorze

MC-VAF: Pomiar przepływu objętościowego rdzenia

MCC: Katalizator rozdzielacza kolektora

MCCA: Zespół sterowania centrum wiadomości

MCS: System sterowania mieszaniną

MCU: mikroprocesorowa jednostka sterująca

MDP: Różnica ciśnień w kolektorze

MEMCAL: Jednostka kalibracji pamięci

MFI: wtrysk paliwa z wieloma portami

MIC: Mechaniczny zestaw wskaźników

MID: identyfikator wiadomości

MIL: Lampka kontrolna awarii

MPI: wtrysk wieloportowy

MLP: Ręczna pozycja dźwigni

MLUS: Cewka blokująca modulatora

MST: temperatura powierzchni kolektora

M / T: Ręczna skrzynia biegów lub skrzynia biegów

MTA: Managed Thermactor Air

MUI: Mechaniczny wtrysk jednostkowy

MUT II: narzędzie wielofunkcyjne, wydanie drugie

NGS: Tester gwiazd nowej generacji

NGV: pojazd na gaz ziemny

NOx: Tlenki azotu

NVRAM: nieulotna pamięć o dostępie swobodnym

O: Klawisz włączony Silnik wyłączony

OBD: Diagnostyka pokładowa

OBD II: Diagnostyka pokładowa II

OC: Katalizator utleniający

OCC: Kontrola obwodu wyjściowego

ODO: Drogomierz

ODM: Moduł sterownika wyjściowego

OHC: Kamera górna

ORVR: Odzyskiwanie oparów na pokładzie tankowania

OSAC: Orifice Spark Advance Control

OSC: Kontrola stanu wyjściowego

OSS: Wał wyjściowy

OSS: Czujnik prędkości wyjściowej

OTIS: Overhead Travel Information System

OWL: Lampka ostrzegawcza oleju / wody

O2S: Sonda lambda

PAB: Poduszka powietrzna pasażera

PAD: Wyłączona poduszka powietrzna pasażera

PAG: glikol polialkalinowy

PAIR: pulsacyjny wtórny wtrysk powietrza

PCI: Programowalny interfejs komunikacyjny

PCM: Moduł sterujący zespołu napędowego

PCV: Pozytywna wentylacja skrzyni korbowej

PDC: centrum dystrybucji energii

PFE: EGR ze sprzężeniem zwrotnym ciśnienia

PG: Generator impulsów

PGM-CARB: Zaprogramowany gaźnik

PGM-FI: Programowany system kontroli wtrysku paliwa

PGM-IG: Zaprogramowany zapłon

PID: identyfikator parametru

PIP: Zbieranie profilu zapłonu

PNP: Pozycja postojowa / neutralna

ppm: Części na milion

ChRL: Kontrola regulatora ciśnienia

PROM: Programowalna pamięć tylko do odczytu

PSI: Funty na cal kwadratowy

PSP: Ciśnienie wspomagania kierownicy

PSPS: Przełącznik ciśnieniowy wspomagania kierownicy

PTEC: Elektroniczny system zarządzania sterownikiem Powertrain

WOM: przystawka odbioru mocy

PWM: modulowana szerokość impulsu

R: Klawisz przy pracującym silniku

RABS: tylny układ przeciwblokujący

RAM: pamięć o dostępie swobodnym

RAP: Zachowana moc akcesoriów

RDS: Radio Data System

REDOX: katalizator redukcyjny utleniania

REGT: Recyrkulowana temperatura spalin

RFI: Zakłócenia częstotliwości radiowej

RH: Prawa ręka

RKE: Zdalne wejście bez klucza

ROM: pamięć tylko do odczytu

RON: Badanie liczby oktanowej

RPM: liczba obrotów na minutę

RPS: liczba obrotów na sekundę

SAW: Word Spark Angle

SBEC: Sterowanie silnikiem jednopłytkowym

SC: Doładowanie

SCC: Komputer kontroli iskier

SCCS: Przełączniki poleceń kontroli prędkości

SCS: Spark kontrolowany prędkością

SFI: Sekwencyjny wtrysk paliwa do wielu portów

SFTP: dodatkowa federalna procedura testowa

SHO: Super High Output

SID: identyfikator podsystemu

SIL: Lampka kontrolna zmiany biegów

SKIM: Smart Key Immobilizer Module

SMEC: Sterowanie pojedynczym modułem silnika

SOHC: Pojedynczy wałek rozrządu

SO2: Dwutlenek siarki

SPCS: System kontroli przełączania świec zapłonowych

SPI: szeregowy interfejs peryferyjny

SPK: Kontrola iskier

SPOUT: Spark Output

SRI: Wskaźnik przypomnienia serwisowego

SRS: Supplemental Restraint System

SS: Elektromagnes zmiany biegów

SSI: Solid State Ignition

SST: Specjalne narzędzie serwisowe

STAR: Automatyczny odczyt autotestu

STC: Kontrola zapłonu iskier

STI: Wejście autotestu

STO: Wyjście autotestu

SULEV: pojazd o bardzo niskiej emisji spalin

SVO: operacje pojazdów specjalnych

SVT: Zespół pojazdów specjalnych

TAB: Elektrozawór próżniowy obejściowy Thermactor Air

TAC: Sygnał wyjściowy obrotomierza

TAD: Elektrozawór próżniowy rozdzielacza powietrza Thermactor

TBI: Wtrysk paliwa do korpusu przepustnicy

TC: Turbosprężarka

TCC: Sprzęgło przemiennika momentu obrotowego

TCS: Spark kontrolowany przez transmisję

TDC: Top Dead Center

TFI-I: System zapłonowy grubowarstwowy I.

TFI-IV: Układ zapłonowy grubowarstwowy IV

TFT: temperatura płynu przekładniowego

Układ zapłonowy tranzystora TI

TLEV: przejściowy pojazd o niskiej emisji

TOT: Temperatura oleju przekładniowego

TP: Pozycja przepustnicy

TP: Pozycja przepustnicy

TPI: Tuned Port Injection

TPOUT: Wyjście pozycji przepustnicy

TPS: Czujnik położenia przepustnicy

TRS: Spark regulowany skrzynią biegów

TSB: Biuletyn serwisu technicznego

TSS: czujnik prędkości transmisji

TSS: czujnik prędkości turbiny

TTS: Przełącznik temperatury mostu pędnego

TV: Zawór przepustnicy

TVP: Throttle Valve Potentiometer

TVV: Termiczny zawór próżniowy

TWC: Trójdrożny katalizator

TWC + OC: katalizator trójdrożny + utleniający

UIC: Uniwersalny układ zapłonowy

ULEV: pojazd o ultra niskiej emisji spalin

UVC: Pod osłoną zaworu

VAF: przepływ powietrza łopatkowego

VAF: Objętość przepływu powietrza

VANOS: Podwójnie regulowany wałek rozrządu

VAT: temperatura powietrza łopatkowego

VCM: moduł sterujący pojazdu

VCRM: moduł przekaźnika sterowania zmiennego

VDV: Zawór opóźnienia próżni

VEPS: Elektroniczny system programowania pojazdu

VFD: próżniowy wyświetlacz fluorescencyjny

VIC: Centrum informacji o pojeździe

VICS: system ładowania o zmiennej bezwładności

VIN: numer identyfikacyjny pojazdu

VIT: Narzędzie interfejsu pojazdu

VPM: Moduł osobowości pojazdu

VP-20: Bosch VP-20 Diesel Engine Control System

VRE: pojazd opóźniony Włącz

VREF: napięcie odniesienia

VRV: Zawór regulatora podciśnienia

VSS: czujnik prędkości pojazdu

VTEC: zmienny rozrząd i elektroniczne sterowanie zaworem

VTSS: System zabezpieczenia przed kradzieżą pojazdu

VVTi: Zmienny czas zaworów z inteligencją

WAC: Odcinanie szeroko otwartej przepustnicy A / C

WOT: Szeroko otwarta przepustnica

WOTPS: Szeroko otwarty przełącznik położenia przepustnicy

WSS: czujnik prędkości koła

WU-OC: Katalizator rozgrzewający rozgrzewający

WU-TWC: Trójdrożny katalizator rozgrzewający

ZEV: pojazd o zerowej emisji

1 BBL: 1 gaźnik lufy

2 BBL: 2 gaźnik lufy

3 BBL: Gaźnik 3 lufowy

4 BBL: Gaźnik 4 lufowy

2 VH: 2 głowice zaworu

4 VH: 4 głowice zaworu

A / C = Klimatyzacja

A / F = stosunek powietrze / paliwo

A / T = automatyczna skrzynia biegów lub skrzynia biegów

ABS = układ przeciwblokujący

ABSV = Elektrozawór obejścia powietrza

AC = prąd przemienny

ACTS = czujnik temperatury powietrza doładowującego

AFC = Kontrola przepływu powietrza

AFM = miernik przepływu powietrza

AFS = czujnik przepływu powietrza

ALCL = łącze komunikacyjne linii montażowej

ALDL = łącze danych linii montażowej

APS = czujnik ciśnienia bezwzględnego

APS = czujnik ciśnienia atmosferycznego

ASDM = Moduł diagnostyczny układu poduszki powietrznej

ATDC = After Top Dead Center

ATF = płyn do automatycznej skrzyni biegów

ATS = czujnik temperatury powietrza

AWD = napęd na wszystkie koła

B + = dodatnie napięcie akumulatora

BARO = ciśnienie barometryczne

BAT = bateria

BCM = moduł sterujący nadwozia

BHP = Moc hamulca

BMAP = Barometryczny / Czujnik ciśnienia bezwzględnego w kolektorze dolotowym

BPS = czujnik przeciwciśnienia

BPT = przetwornik przeciwciśnienia

BTDC = Przed Top Dead Center

Btu = Brytyjskie jednostki termiczne

C = Celsjusz

C3I = Zapłon cewki sterowany komputerowo

CALPAK = Pakiet kalibracyjny

CAN = sieć kontrolera

CANP = Elektrozawór odpowietrzania pochłaniacza

CAS = czujnik kąta obrotu korby

CC = centymetry sześcienne

CDI = Zapłon rozładowania kondensatora

CEAB = Odpowietrzanie zimnego silnika

CECU = centralna elektroniczna jednostka sterująca

CER = Cold Enrichment Rod

CESS = Przełącznik czujnika zimnego silnika

CFI = centralny wtrysk paliwa

CFI = ciągły wtrysk paliwa

cfm = Stopy sześcienne na minutę

CID = czujnik identyfikacji cylindra

CID = Calowe przemieszczenie calowe

CIS = system ciągłego wtrysku

CKP = czujnik położenia wału korbowego

CMP = czujnik położenia wałka rozrządu

CO = Carbon Monoxide

CO2 = dwutlenek węgla

COP = zapłon cewki włączony

CPI = Central Port Injection

CPU = Central Processing Unit

CSSA = Zimny ​​start Spark Advance

CSSH = Zimny ​​start Spark Hold

CTS = czujnik temperatury płynu chłodzącego

CTVS = dławik termiczny próżniowy

CVR = kontrolny regulator podciśnienia

dB = decybele

DC = prąd stały

DEFI = cyfrowy elektroniczny wtrysk paliwa

DFS = odcięcie paliwa podczas zwalniania

DIS = bezdystrybucyjny układ zapłonowy

DIS = układ bezpośredniego zapłonu

DLC = złącze łącza danych

DOHC = podwójny wałek rozrządu głowicy

DPF = filtr cząstek stałych

DTC = Diagnostyczny kod usterki

DVOM = Digital Volt Ohm Meter

E2PROM = Elektrycznie kasowalna programowalna pamięć tylko do odczytu

EACV = elektroniczny zawór sterujący powietrzem

EBCM = elektroniczny moduł sterujący hamulca

EBM = elektroniczny moduł nadwozia

ECA = zespół sterowania elektronicznego

ECM = moduł sterujący silnika

ECT = temperatura płynu chłodzącego silnik

ECU = elektroniczna jednostka sterująca

EDIS = elektroniczny dystrybutor bez zapłonu

EEPROM = elektronicznie kasowalna programowalna pamięć tylko do odczytu

E2PROM = Elektronicznie kasowalna programowalna pamięć tylko do odczytu

EFC = elektroniczna kontrola paliwa

EFCA = zespół elektronicznego sterowania paliwem

EFI = elektroniczny wtrysk paliwa

EGO = czujnik tlenu w spalinach

EGR = recyrkulacja spalin

EGRPS = czujnik położenia zaworu EGR

EGRT = EGR Temperature

EI = elektroniczny zapłon

EMI = zakłócenia elektromagnetyczne

EMR = opóźnienie modułu elektronicznego

EOS = czujnik tlenu w spalinach

EOBD = europejska diagnostyka pokładowa

EPOS = czujnik położenia zaworu EGR

EPROM = kasowalna programowalna pamięć tylko do odczytu (układ)

ESC = elektroniczna kontrola iskier

EST = elektroniczny zapłon iskrowy

EVAP = system emisji par

EVP = pozycja zaworu EGR

F = Fahrenheit

FBC = System gaźnika zwrotnego

FBCA = Sprzężenie siłownika gaźnika

FCS = Elektrozawór kontroli paliwa

FDC = zawór zwalniania paliwa

FI = wtrysk paliwa

FLS = czujnik poziomu płynu

ft.lb. = Funt stóp

FWD = napęd na przednie koła

GAL = galon

GDI = Bezpośredni wtrysk benzyny

GEN = Generator

GND = masa

GPM = gram na milę

GPS = globalny system pozycjonowania

DMC = masa całkowita pojazdu

H20 = woda

HC = węglowodór

HEGO = Podgrzewany czujnik tlenu w spalinach

HEI = High Energy Ignition

Hg = rtęć

HO2S = Podgrzewany czujnik tlenu

hp = Moc

HT = Wysokie napięcie

IAC = Kontrola jałowego powietrza

IAT = temperatura powietrza dolotowego

IATS = czujnik temperatury powietrza dolotowego

IC = układ scalony

ICM = Moduł sterujący zapłonu

ICS = Elektromagnes sterowania bezczynności

ID = średnica wewnętrzna

IFI = pośredni wtrysk paliwa

IGN = Zapłon

ISC = Kontrola prędkości biegu jałowego

ISO = Międzynarodowa Organizacja Normalizacyjna

ITCS = układ sterowania zapłonem

ITS = Przełącznik śledzenia biegu jałowego

JAS = Jet Air System

kHz = kiloherc

Km = Kilometres

KOEC = „Key On, Cranking Engine”

KOEO = „Key On, Engine Off”

KOER = „Kluczyk włączony, silnik pracuje”

kPa = kilopaskale

KS = Czujnik spalania stukowego

KV = kilowolty

L = litry

lb. ft. = Funt Stopy

LCD = wyświetlacz ciekłokrystaliczny

LED = dioda elektroluminescencyjna

LHD = kierownica z lewej strony

LTFT = długoterminowe mieszanie paliwa

LWB = długi rozstaw osi

MAF = masowy przepływ powietrza

MAP = ciśnienie bezwzględne w kolektorze dolotowym

MAT = temperatura powietrza w kolektorze

MCS = elektromagnes kontrolny mieszaniny

MCT = temperatura ładowania kolektora

MFI = wtrysk paliwa z wieloma portami

MIL = lampka kontrolna awarii

mm = Milimetry

MPFI = wielopunktowy wtrysk paliwa

MPG = Mil na galon

MPH = Mile na godzinę

MPI = Multi Port Injection

MPV = pojazd wielofunkcyjny

ms = milisekunda

mV = miliwolty

Nm = Newton Meters

NOX = Tlenki azotu

NVRAM = nieulotna pamięć o dostępie swobodnym

O2 = tlen

O2S = czujnik tlenu

OBD = pokładowa diagnostyka

OBD I = Onboard Diagnostics One

OBD II = dwa wbudowane narzędzia diagnostyczne

OD = Outside Diameter

OE = oryginalne wyposażenie

OEM = producent oryginalnego sprzętu

OHC = OverHead Camshaft

OHV = OverHead Valve

OS = czujnik tlenu

P / B = Power Bakes

P / N = numer części

PA = ciśnienie powietrza

PAIR = pulsacyjny wtórny wtrysk powietrza

PAS = Wspomaganie kierownicy

PCM = moduł sterujący zespołu napędowego

PCV = dodatnia wentylacja skrzyni korbowej

PECV = zawór sterujący wzbogacania mocy

PFI = wtrysk paliwa z portu

PID = identyfikator parametru

PIP = Zbieranie profilu zapłonu

PNP = Przełącznik parkowania / neutralny

PPM = części na milion

PROM = pamięć programu tylko do odczytu (układ)

PS = wspomaganie kierownicy

PSI = Funty na cal kwadratowy

PSP = ciśnienie wspomagania kierownicy

pt. = Pint

PTC = oczekujący kod usterki

PTC = dodatni współczynnik temperaturowy Dodatkowy: jest stosowany do sposobu, w jaki rezystancja termistora zmienia się wraz z temperaturą. W takim przypadku opór wzrośnie wraz ze wzrostem temperatury

PWR = stosunek mocy do masy

RAM = pamięć o dostępie swobodnym

RFI = Zakłócenia częstotliwości radiowej

RHD = kierownica z prawej strony

ROM = pamięć tylko do odczytu

RON = znamionowa liczba oktanowa

RPM = liczba obrotów na minutę

RWD = napęd na tylne koła

SC = Doładowanie

SEFI = Sekwencyjny elektroniczny wtrysk paliwa

SES = wkrótce serwis silnika (lekki)

SFI = Sekwencyjny wtrysk paliwa

SIPS = boczny system ochrony przed uderzeniem

SOHC = wałek rozrządu z pojedynczą głowicą

SRS = wtórny system ograniczający

SRS = Supplemental Restraint System (poduszka powietrzna)

SRT = Test gotowości systemu

SS = czujnik prędkości

SSI = Solid State Ignition

STFT = Krótkotrwała mieszanka paliwa

SWB = krótki rozstaw osi

TACH = Tachometer

TB = Korpus przepustnicy

TBI = wtrysk korpusu przepustnicy

TC = Turbodoładowany

TCC = Sprzęgło przemiennika momentu obrotowego

TCM = Moduł sterujący skrzyni biegów lub mostu pędnego

TCS = Elektrozawór kontroli trakcji (SAAB 9000)

TD = Turbo Diesel

TDC = Top Dead Center

TDI = Turbo Direct Injection (turbodoładowany silnik wysokoprężny z bezpośrednim wtryskiem)

TIV = Bezczynny zawór próżniowy Thermactor

TKS = Elektrozawór wyrzutnika przepustnicy

TPI = Tuned Port Injection

TPP = potencjometr pozycji przepustnicy

TPS = czujnik położenia przepustnicy

TPT = przetwornik położenia przepustnicy

TSP = Pozycjoner elektromagnesu przepustnicy

TV = przepustnica

TVS = termiczny wyłącznik próżniowy

TWC = katalizator trójdrożny

TWC + OC = katalizator trójdrożny + utleniający

VVC = zmienna kontrola zaworu

VVT = Zmienny rozrząd zaworu

WOT = szeroko otwarta przepustnica