Typowe skróty automotive.
Poniżej lista typowych, popularnych i mniej popularnych skrótów w branży motoryzacyjnej.
Naciśnij „ctrl + f”, aby wyszukać bo lista jest naprawdę długa.
A – Prąd
A / C – Klimatyzacja
A / CL BIMET – czujnik bimetaliczny filtra powietrza
A / CL DV – kanał filtra powietrza i silnik odkurzacza zaworu
A / D – przetwornik analogowo-cyfrowy
A / F – stosunek paliwa do powietrza
A / T – automatyczna skrzynia biegów
A4R70W – Automatyczna elektroniczna szeroka skrzynia biegów z nadbiegiem
AAC – pomocniczy zawór sterujący powietrzem
AAV – Zawór przeciwzapalny (Mazda)
ABCV – Airbleed Control Valve (Ford)
ABS – układ przeciwpoślizgowy hamulców
ABSV – Elektrozawór obejściowy pneumatyczny (Mazda)
ABV – zawór obejściowy powietrza
AC – prąd przemienny
ACC – Sprzęgło klimatyzacji
ACC – automatyczna klimatyzacja
ACCS – Przełącznik sprzęgła rowerowego A / C
ACD – Przełącznik zapotrzebowania na klimatyzację
ACON – sygnał włączenia klimatyzacji
ACP – Sygnał ciśnienia klimatyzacji
ACPSW – Przełącznik ciśnienia klimatyzacji
ACR – przekaźnik klimatyzacji
ACR4 – Czynnik chłodniczy do klimatyzacji, odzyskiwanie, recykling, ładowanie
ACT – temperatura powietrza doładowującego
ACV – zawór sterujący powietrzem
ADU – Jednostka analogowo-cyfrowa
AFC – Kontrola przepływu powietrza
AFM – miernik przepływu powietrza
AFR – stosunek paliwa do powietrza
AFS – czujnik przepływu powietrza (Mitsubishi)
AIR – system wtórnego wtrysku powietrza
AIRB – Elektromagnes obejścia powietrza
AIRD – Elektrozawór przełącznika powietrza
AIS – system wtrysku powietrza (Chrysler)
AIS – automatyczna prędkość na biegu jałowym
AIV – zawór wtryskowy powietrza
ALC – automatyczna kontrola poziomu
ALCL – Łącze komunikacyjne linii montażowej (GM)
ALDL – łącze danych linii montażowej
ALT – Alternator (zastąpiony przez GEN)
AM1 – Air Management 1, AIR Bypass
AM2 – Air Management 2, AIR Diverter
Z – Środowisko
AOD – Automatic Overdrive
AODE – automatyczna skrzynia biegów Overdrive Electronic
AODE-W – Automatic Overdrive Electronic Wide (skrzynia biegów)
AP – Pedał przyspieszenia
APC – automatyczna kontrola wydajności
APS – czujnik ciśnienia atmosferycznego (Mazda)
APS – czujnik ciśnienia bezwzględnego (GM)
APT – część regulowana przepustnicy
ARC – automatyczna kontrola jazdy
ARS – automatyczny system przytrzymujący
ASARC – automatyczne zawieszenie pneumatyczne
ASD – przekaźnik automatycznego wyłączania
ASDM – Moduł diagnostyczny systemu poduszek powietrznych (Chrysler)
ASE – doskonałość usług motoryzacyjnych
ASM – tryb symulacji przyspieszenia
ASR – Regulacja poślizgu przyspieszenia
ATC – automatyczna kontrola temperatury
ATDC – After Top Dead Center
ATF – płyn do automatycznej skrzyni biegów
ATM – tryb testu siłownika
ATS – czujnik temperatury powietrza (Chrysler)
ATX – automatyczna skrzynia biegów
AVOM – Analog Volt / Ohm Meter
AWD – napęd na wszystkie koła
AWD – napęd na wszystkie koła
AWG – American Wire Gage ”
AX4S – automatyczny 4-biegowy trans.
AXOD – automatyczna skrzynia biegów z nadbiegiem
AXOD-E – automatyczna skrzynia biegów z nadbiegiem – sterowana elektronicznie
B / MAP – Bezwzględne ciśnienie barometryczne / kolektora
B + – Napięcie dodatnie akumulatora
BAC – Bypass Air Control Valve
BARO – Ciśnienie barometryczne
BAT – bateria
BC – Kontrola dmuchawy
BCM – moduł sterujący nadwozia
BHP – Moc hamowania
BHS – Bimetaliczny czujnik ciepła (Ford)
BID – Wyładowanie indukcyjne bez przerywacza (AMC)
BLM – Block Learn Multiplier (zastąpiony LT FUEL TRIM)
BMAP – Barometryczny / czujnik ciśnienia bezwzględnego w kolektorze dolotowym (Ford)
BOB – Breakout Box
BOO – Włącznik / wyłącznik hamulca
BP – ciśnienie barometryczne
BPA – Mechanical Bypass Air
BPCSV – Elektromagnesowy zawór sterujący obejściowy
BPP – Przełącznik pozycji pedału hamulca
BPS – czujnik przeciwciśnienia
BPT – przetwornik przeciwciśnienia
BPV – Bypass Valve (Ford)
BPW – szerokość impulsu hamowania
BSV – tłumik płomieni (Ford)
BTDC – Przed Top Dead Center
BTS – czujnik temperatury akumulatora
BTSI – Blokada zmiany biegów skrzyni biegów
Btu – British Thermal Unit
BUS N – Bus Negative
BUS P – Bus Positive
BV – Port odpowietrznika Bowl (Ford)
BVSV – Bi-metalowy zawór odpowietrzający
BVT – system zmiennych przetworników ciśnienia wstecznego (Ford)
C – węgiel
C – Celsjusz
CARB – California Air Resource Board
C3 – Komputerowy system kontroli poleceń (GM)
C3I – komputerowy zapłon cewki
C4 – komputerowo sterowany układ katalizatora (GM)
CAC – chłodnica powietrza doładowującego
CANP – Elektromagnes oczyszczania pochłaniacza pochłaniacza par paliwa
CARB – Gaźnik
CAS – system czystego powietrza
CAS – Czujnik kąta obrotu korby
PRZYPADEK – Błąd wykrywania kąta rozruchu
CBD – Zamknięty dystrybutor misy
CC – katalizator
CC – tempomat
CC – Centymetry sześcienne
CC – kontrola klimatu
CCC – Sterowanie sprzęgłem konwertera
CCC – komputerowy system kontroli poleceń (GM)
CCD – komputer sterowany dwell
CCD – Chrysler Collision Detection
CCDIC – Centrum informacji o sterownikach klimatyzacji
CCEI – Wzbogacanie bezczynności płynu chłodzącego (Chrysler)
CCEV – Przełącznik próżniowy silnika kontrolowany przez płyn chłodzący (Chrysler)
CCM – centralny moduł sterujący
CCM – Continuous Component Monitor
CCNT, DTC CCNT – Count Count
CCO – obejście sprzęgła konwertera
CCOT – Rura kryzowa sprzęgła rowerowego
CCP – panel sterowania klimatem
CCP – kontrolowane czyszczenie kanistra (GM)
CCRM – moduł przekaźnika kontroli stałej
CCS – Elektrozawór sprzęgła biegowego
CCSP – przechowywanie / czyszczenie kanistrów węglowych
CCV – zawór sterujący kanistra
CDCV – Zawór odcinający spustowy pochłaniacza
CDI – Zapłon rozładowania kondensatora (AMC)
CDR – odczyt diagnostyczny Chryslera
CDRV – Zawór regulatora obniżenia skrzyni korbowej
CE – koniec przełącznika
CEAB – Odpowietrzanie zimnego silnika
CEC – system kontroli emisji ze skrzyni korbowej (Honda)
CECU – Central Electronic Control Unit (Nissan)
CEL – Sprawdź światło silnika
CER – Cold Enrichment Rod (Ford)
CES – włącznik sprzęgła
CESS – Przełącznik czujnika zimnego silnika
CFC – Chlorofluorowęglowodory
CFI – centralny wtrysk paliwa
CFI – ciągły wtrysk paliwa
CFM – Stopy sześcienne na minutę
CFV – zwężka Venturiego o przepływie krytycznym
CHM – podgrzewacz zimnej mieszanki
CID – sygnał identyfikacji cylindra
CID – przemieszczenie calowe
CIS – system ciągłego wtrysku (Bosch)
CKP – czujnik położenia wału korbowego
CKP REF – odniesienie do położenia wału korbowego
CKT – obwód
CL – zamknięta pętla
CLC – Sprzęgło blokujące konwertera (zastąpione TCC)
CLCC – kontrola gaźnika w zamkniętej pętli
CLNT – płyn chłodzący
CLV – obliczona wartość obciążenia
CMFI – centralny wieloportowy wtrysk paliwa
CMP – czujnik położenia wałka rozrządu
CMP REF – odniesienie do pozycji wałka rozrządu
CO – Carbon Monoxide
CO2 – dwutlenek węgla
COC – konwencjonalny katalizator utleniający (Ford)
COP – elektroniczny zapłon cewki na wtyczce
CP – Canister Purge (GM)
CP – Czujnik położenia wału korbowego (Ford)
CPA – Zapewnienie pozycji złącza
CPI – wtrysk paliwa z centralnego portu
CPP – pozycja pedału sprzęgła
CPS – Centralny zasilacz
CPSOV – Zawór odcinający czyszczenie kanistra (Ford)
CPU – Central Processing Unit
CRK – Sygnał rozruchowy
CRT – Rura katodowa
CSC – Kontrola iskry płynu chłodzącego (Ford)
CSE GND – PCM Case Ground
CSSA – Spark Advance System Cold Start (Ford)
CSSH – Spark Hold System Cold Start (Ford)
CTAV – Przełącznik próżniowy uruchamiany w niskiej temperaturze (Ford)
CTM – Central Timer Module
CTO – czyszczenie wyjścia obrotomierza
CTO – korekta temperatury płynu chłodzącego
CTOX – Continuous Trap Oxidizer
CTP – pozycja zamkniętej przepustnicy
CTS – Przełącznik temperatury ładowania (Chrysler)
CTS – czujnik temperatury płynu chłodzącego
CTVS – zamknięty przełącznik próżniowy przepustnicy
CV – Constant Velocity
CV – zawór sterujący
CVCC – System spalania kontrolowany przez mieszany wir (Honda)
CVR – Control Vacuum Regulator (Ford)
CVS – Constant Volume Sampler
CWM-Ford – Modulator zimnej pogody (Ford)
DAB – opóźniona magistrala akcesoriów
dB – decybele
DC – Cykl pracy
DC – prąd stały
DCISCA – siłownik prędkości jałowej silnika prądu stałego
DCL – łącze do transmisji danych
DDL – diagnostyczne łącze danych
DE – Koniec napędu
DEC – Cyfrowy sterownik elektroniczny
DEFI – cyfrowy elektroniczny wtrysk paliwa (Cadillac)
DEPS – Cyfrowy czujnik pozycji silnika
DERM – Diagnostyczny moduł rezerwy energii
DFCO – Tryb odcięcia paliwa podczas zwalniania
DFI – bezpośredni wtrysk paliwa
DFS – Decel Fuel Shutoff
DI – Bezpośredni zapłon
DI – Rozdzielacz zapłonu (układ)
DIC – Centrum informacji dla kierowcy
Dicms – Dystrybutor Moduł sterowania zapłonem
DIS – Bezpośredni zapłon (Waste Spark)
DLC – złącze łącza danych (OBD)
DM – silnik napędowy
DMCM – moduł sterujący silnika napędowego
DMCT – temperatura płynu chłodzącego silnik napędowy
Moduł DMPI – moduł falownika mocy silnika napędowego
DMS – System modulatora dystrybutora
DOHC – podwójna kamera górna
DOL – linia wyjścia danych do IPC
DPC – dynamiczna kontrola ciśnienia
DPFE – Sprzężenie zwrotne ciśnienia różnicowego
DPI – Inhibit zatyczki paliwa
DRB II – Diagnostyczny czytnik (Chrysler)
DRCV – zawór kontrolny zwalniacza dystrybutora
DRL – światła do jazdy dziennej
DSO – Cyfrowy oscyloskop pamięciowy
DSR – podprogram diagnostyczny Forda
DSS – elektromagnes zmiany biegów
DSSA – Dual Signal Spark Advance (Ford)
DSV – Elektrozawór zwalniania
DTC – Diagnostyczny kod usterki
DTC FRZ – Diagnostyczna rama usterki Zamrożenie ramki
DTM – Tryb testu diagnostycznego
DTVS – Podwójny przełącznik próżniowy
DV – Zawór opóźniający
DVAC – dystrybutorowy zawór kontrolny próżni
DVDSV – Różnicowe opóźnienie próżniowe i zawór rozdzielający
DVDV – dystrybutor próżniowy zawór opóźniający
DVOM – Cyfrowy woltomierz-omomierz
DV-TW – Zawór przekaźnikowy dwukierunkowy
DVVV – próżniowy zawór odpowietrzający dystrybutora
E4OD – elektroniczny 4-biegowy nadbieg
EAC – elektroniczna kontrola powietrza (zastąpiona AIR)
EACV – elektroniczny zawór sterujący powietrzem
EAIR – elektroniczny wtórny wtrysk powietrza
EBCM – elektroniczny moduł sterujący hamulca
EBP – powrót spalin: ciśnienie
EBTCM – elektroniczny moduł klimatyzacji hamulca
EC – Sterowanie silnikiem
ECA – zespół elektronicznego sterowania (Ford)
ECC – elektroniczna kontrola klimatu
ECCS – elektroniczny skoncentrowany system kontroli
ECI – Extended Compressor na biegu jałowym
ECIT – kontrola rozrządu elektroniczny zapłon
ECL – poziom płynu chłodzącego silnik
ECM – silnik / elektroniczny moduł sterujący
ECS – system kontroli parowania (Chrysler)
ECS – system kontroli emisji
ECT – temperatura płynu chłodzącego silnik
ECU – elektroniczna jednostka sterująca
EDF – wentylator z napędem elektrycznym
EDIS – elektroniczny bezpośredni układ zapłonowy (zastąpiony EI)
EDM – elektroniczny modulator dystrybutora (Ford)
EWG – elektroniczne sterowanie silnikiem (Ford)
EEC-I – Kontrola czasu zapłonu
EEC-II – Kontrola czasu zapłonu i dostarczania paliwa przez układ gaźnika zasilającego
EEC-III – Kontrola czasu zapłonu i dostarczania paliwa przez centralny układ wtrysku paliwa
EEC-IV – Kontrola czasu zapłonu i dostarczania paliwa przez elektroniczny układ wtrysku paliwa
EECS – system kontroli emisji par
EEGR – elektroniczny EGR (elektrozawór)
EEGR Monitor – Electronic EGR Test
EEPROM – elektronicznie kasowalna programowalna pamięć tylko do odczytu
EESS – system pochłaniania par paliwa (Ford)
EEVIR – Wyrównane wartości parownika w odbiorniku
EFC – elektroniczna kontrola paliwa
EFC – gaźnik sprzężenia zwrotnego (Chrysler)
EFCA – zespół elektronicznego sterowania paliwem (Ford)
EFE – wczesne odparowywanie paliwa
EFI – elektroniczny wtrysk paliwa
EFT – temperatura paliwa silnika
EFV – wczesne odparowywanie paliwa
EGC – zawór zwrotny spalin (Ford)
EGO – czujnik tlenu spalin (Ford)
EGOR – EGO Signal Return (Ford)
EGR – recyrkulacja spalin
EGR Monitor – OBDII EGR Test
EGR TVV – Termiczny zawór próżniowy z recyrkulacją spalin
EGRB – EGR Boost Sensor
EGRC – Elektrozawór sterowania EGR (Ford)
EGRC-BPT – EGRC Przetwornik ciśnienia zwrotnego
EGRPS – czujnik położenia zaworu EGR (Mazda)
EGRT – temperatura recyrkulacji spalin
EGRV – Elektrozawór odpowietrzający recyrkulacji spalin
EGTS – Przełącznik temperatury spalin (zastąpiony EGRT)
EH – elektrohydrauliczny
EI – zintegrowany elektroniczny układ zapłonowy
EICV – elektroniczny zawór sterujący biegu jałowego
ELB – Electronic Lean Burn (Chrysler)
ELC – elektroniczna kontrola poziomu
ELCD – urządzenie kontrolujące straty wyparne
EM – modyfikacja silnika
EMB – Hamulce elektromagnetyczne
EMF – siła elektromotoryczna (napięcie)
EMI – zakłócenia elektromagnetyczne
EMR – opóźnienie modułu elektronicznego
EN – Generator (Alternator)
EOBD – europejska diagnostyka pokładowa
EOP – ciśnienie oleju silnikowego
EOS – czujnik tlenu w spalinach
EOT – temperatura oleju silnikowego
EP – ciśnienie spalin
EPA – Agencja Ochrony Środowiska
EPC – elektroniczna kontrola ciśnienia
EPOS – czujnik położenia zaworu EGR (Ford)
EPROM – kasowalna programowalna pamięć tylko do odczytu
EPT – Przetwornik ciśnienia EGR (zastąpiony przez PFE)
ESA – Electronic Spark Advance (Chrysler)
ESC – elektroniczny układ sterowania zapłonem (Ford)
ESD – Wyładowania elektrostatyczne
ESS – Electronic Spark Selection (Cadillac)
EST – Electronic Spark Timing
ETC – elektroniczna kontrola temperatury
ETP – Przetwornik ciśnienia EGR
ETR – elektronicznie dostrojony odbiornik
EVAP – system emisji par
EVAP CP – Usuwanie pochłaniacza z pochłaniacza
EVAP CV – Vent System pochłaniacza par paliwa
EVIC – elektroniczne centrum informacji o pojeździe
EVO – Elektroniczna kryza pojazdu
EVP – czujnik położenia zaworu EGR
EVR – EGR Vacuum Regulator
EXH – wydech
F4WD – Pełny napęd na cztery koła
WENTYLATOR – wentylator chłodzący (niska lub wysoka prędkość)
FBC – Gaźnik zwrotny
FBCA – Siłownik gaźnika zwrotnego (Ford)
FC – Sterowanie wentylatorem
FCA – Zespół kontroli paliwa (Chrysler)
FCS – Elektrozawór kontroli paliwa (Ford)
FDBK – informacje zwrotne
FDC – Zawór zwalniania paliwa (Ford)
FDV – zawór kalkomanii paliwa (Ford)
FEEPROM – Flash Elektronicznie kasowalna programowalna pamięć tylko do odczytu
FEPROM – programowalna pamięć flash możliwa do usunięcia z pamięci flash
FF – Elastyczne paliwo
FI – wtryskiwacz paliwa
FIC – szybka kontrola biegu jałowego
FICD – szybkie urządzenie sterujące na biegu jałowym
FIPL – Dźwignia pompy wtryskowej
FLC – Konwerter płynu blokującego (Ford)
FLS – czujnik poziomu płynu (GM)
FM – Program silnika wentylatora w PCM
Ograniczenie – Brak Tryb Efekty Zarządzanie
FMVSS – Federalne normy bezpieczeństwa pojazdów silnikowych
FOM – Napraw tryb pracy (tryb utykania)
FP – Przekaźnik pompy paliwa (Ford)
FP – Pompa paliwa
FPM – Monitor pompy paliwa (w PCM)
FPRC – Sterowanie regulatorem pompy paliwa
FRC – Wymuszone
FRP – Ciśnienie szyny paliwowej
FRT – temperatura szyny paliwowej
FRZ – Stopklatka
FT – Wyważanie paliwa
FTL – czujnik poziomu w zbiorniku paliwa
FTO – Filtrowane dane wyjściowe obrotomierza
FTP – Ciśnienie w zbiorniku paliwa
FTT – temperatura zbiornika paliwa
FWD – napęd na przednie koła
g / s – Gramy na sekundę
GA – Przyrząd
GCM – moduł sterujący gubernatora
GCW – Łączna waga brutto
GDC – Centrum danych paliwa
GDI – Bezpośredni wtrysk benzyny
GEM – ogólny moduł elektroniczny
GEN – Generator (Alternator)
GND – uziemienie elektryczne
GOOSE – Krótkie otwarcie / zamknięcie przepustnicy
GPM – Gramy na milę
GPS – czujnik ciśnienia regulatora
GST – ogólne narzędzie skanujące
DMC – masa całkowita pojazdu
H – Wodór
H / CMPR – wysoka kompresja
H2O – woda
HAC – High Altitude Compensator
HAIS – podgrzewany wlot powietrza (Chrysler)
HBV – Napięcie dmuchawy nagrzewnicy
HC – Węglowodory
HCDS – duża prędkość bębna sprzęgła
HCV – węglowodór (Ford)
HCV – zawór kontroli temperatury spalin (Ford)
HD – Heavy Duty
HDC – Heavy Duty Cooling
HDR-CKP – czujnik CKP o dużej szybkości przesyłania danych
HEGO – podgrzewany czujnik tlenu w spalinach
HEI – High Energy Ignition (GM)
HFC – Sterowanie wentylatorem o wysokiej (prędkości)
HFP – Sterowanie pompy paliwowej (przekaźnikowej)
Hg – rtęć
HIC – kompensator Hot-Idle (Ford)
HLOS – sprzętowy system ograniczonej obsługi
HO – wysoka wydajność
HO2S – podgrzewany czujnik tlenu
HO2S-1-1 – Sygnał jednego czujnika pierwszego rzędu
HO2S-1-2 – Sygnał drugiego czujnika banku pierwszego
HO2S-1-3 – Sygnał trzeci czujnika banku pierwszego
HO2S-2-1 – Sygnał banku dwóch czujników jeden
HO2S-2-2 – Sygnał banku dwóch czujników dwa
hp – Moc
HPC – odcięcie wysokiego ciśnienia
HPL – ciecz pod wysokim ciśnieniem
HPS – System o wysokiej wydajności
HPV – para wysokociśnieniowa
HSC – High Swirl Combustion
HT – wysokie napięcie
HUD – Wyświetlacz Heads Up
HVAC – Wentylacja i klimatyzacja nagrzewnicy
HVACM – moduł nagrzewnicy-wentylacji-klimatyzacji
HVS – przełącznik wysokiego napięcia
Hz – herc
I / M – Kontrola i konserwacja
I / O – Input / Output
I/P – Instrument Panel
IA – Wlot powietrza
IAC – Idle Air Control (silnik lub elektromagnes)
IACV – zawór sterowania powietrzem biegu jałowego
IAS – Elektrozawór wlotu powietrza (Ford)
IAT – temperatura powietrza dolotowego
IBP – zintegrowane przeciwciśnienie
IC – układ scalony
IC – Kontrola zapłonu
ICM – Moduł sterujący zapłonu
ICP – ciśnienie kontrolne wtrysku
ICS – Elektromagnes kontroli biegu jałowego (GM)
ID – średnica wewnętrzna
IDI – zintegrowany bezpośredni zapłon
IDL – Przełącznik położenia jałowego
IDM – Monitor diagnostyczny zapłonu
IDM – moduł sterownika wtryskiwacza
IFI – pośredni wtrysk paliwa
IFS – Wyłącznik bezwładnościowy paliwa
IGN – Zapłon
IGN ADV – Postęp zapłonu
IGN GND – Masa zapłonu
ILC – Kompensator obciążenia jałowego
IMA – regulator bezczynności mieszanki
IMRC – Kontrola biegacza kolektora dolotowego
IMS – Sygnał modułu zapłonu
IMS – Wnioskowany czujnik przebiegu (Ford)
IMT – Czas kolektora dolotowego
INJ 1 do INJ 10 – Wtryskiwacze paliwa od 1 do 10
INT – Integrator (zastąpiony ST FUEL TRIM)
IPC – zestaw wskaźników tablicy rozdzielczej
IPR – Regulator ciśnienia wtryskiwacza
IRCM – zintegrowany moduł sterujący przekaźnika
ISA – siłownik prędkości biegu jałowego
ISC – Kontrola prędkości biegu jałowego
ISO – międzynarodowy standard organizacji
ISS – Prędkość wejściowa wału
ITA – Regulacja rozrządu zapłonu
ITCS – Układ sterowania zapłonem (Honda)
ITS – Przełącznik śledzenia biegu jałowego
IVS – Przełącznik sprawdzania bezczynności
IVSC – zintegrowana kontrola prędkości pojazdu
IVV – jałowy zawór próżniowy (Ford)
JAS – Jet Air System (Mitsubishi)
JSV – Elektrozawór mieszanki strumieniowej
KAM – Keep Alive Memory
KAPWR – Bezpośrednia moc baterii
KD – Kopnij
KDLH – Wykop Low Hold
Kg/cm2 – Kilograms/ Cubic Centimetres
kHz – kiloherce
Km – Kilometres
KOEC – Key On, rozruch silnika
KOEO – Key On, Engine Off
KOER – Key On, silnik pracuje
KPA – Kilopascal
KS – Czujnik spalania stukowego
KSM – moduł czujnika spalania stukowego
L – litry
L4 – Czterocylindrowy silnik rzędowy
LAMBSE – krótkookresowe mieszanie paliwa
LCD – wyświetlacz ciekłokrystaliczny
LED – dioda elektroluminescencyjna
LFC – sterowanie niskim poziomem wentylatora
LFP – Kontrola pompy paliwa przy niskiej prędkości
LHD – kierownica z lewej strony
LOAD – obliczona wartość obciążenia
LOC – Light Off Catalyst
LONGFT – Long Term Fuel Trim
LOOP – Status pętli roboczej silnika
LOS – ograniczona strategia operacyjna
LPG – Liquid Petroleum Gas
LSS – elektromagnes przesunięcia liniowego
LTFT – Long Term Fuel Trim
LTS – Przełącznik niskiego poziomu płynu chłodzącego
LUS – elektromagnes blokujący
LV8 – Zmienna obciążenia
LW – długi rozstaw osi
M / C – Kontrola mieszanki
M / T – Ręczna skrzynia biegów
MAF – czujnik masowego przepływu powietrza
MAF RTN – Masa czujnika masowego przepływu powietrza
MAP – Czujnik ciśnienia bezwzględnego w kolektorze dolotowym
MAS – śruba do regulacji mieszanki
MAT – temperatura powietrza w kolektorze dolotowym
MC – Kontrola mikstury
MCS – Solenoid kontrolny mieszaniny (GM)
MCT – czujnik temperatury ładowania kolektora (Ford)
MCU – mikroprocesorowa jednostka sterująca (Ford)
MCV – zawór sterujący kolektora (Ford)
MDP – Różnica ciśnień w kolektorze
MECS – Mazda Electronic Control System
MEMCAL – Kalibracja pamięci
MFI – wieloportowy wtrysk paliwa
MIC – Mechaniczny zestaw wskaźników
MIL – lampka kontrolna awarii
MISAR – Mikroprzetwarzanie wykrywania i automatycznej regulacji
MLP – ręczne ustawienie dźwigni
MLUS – Modulowany elektromagnes blokujący lub jego obwód sterujący (Ford)
MLVLPS – położenie dźwigni ręcznego zaworu
MPFI – Multi-Port Fuel Injection
MPG – Mil na galon
MPH – Mile na godzinę
MPI – Multi Port Injection
mS lub ms – Milisekunda
MSFF – mile od pierwszej porażki
MSLF – Mile od ostatniego niepowodzenia
MST – temperatura powierzchni kolektora
MT – Ręczna skrzynia biegów
MTV – zawór dostrajający kolektora
mV lub mv – Milivolt
MVLPS – położenie dźwigni ręcznego zaworu
MVZ – strefa próżniowa kolektora
N – azot
NC – pozycja normalnie zamknięta
NIE – Pozycja normalnie otwarta
N / MIL – zestaw kodów bez żądania MIL
N / V – Wprowadź prędkość wału do prędkości pojazdu
NDIR – niedyspersyjna podczerwień
NDS – Przełącznik napędu neutralnego
NGS – Neutralny przełącznik biegów (Ford)
NGV – Pojazdy na gaz ziemny
Nm – Newton Meters
NOx – Tlenki azotu
NTC – ujemny współczynnik temperaturowy
NVRAM – nieulotna pamięć o dostępie swobodnym
O2 – tlen
O2S-11 – Sygnał czujnika tlenu (bank 1)
O2S-21 – Sygnał czujnika tlenu (bank 2)
OASIS – internetowy system informacyjny serwisu samochodowego Ford Motor Company
OBD I – pokładowa wersja diagnostyczna I
OBD II – Diagnostyka pokładowa wersja II
OBD STAT – Stan pokładowego systemu diagnostycznego
OC – katalizator utleniający
OCC – Kontrola obwodu wyjściowego (Ford)
OCIL – lampka kontrolna anulowania przesterowania
OCS – Przełącznik anulowania Overdrive
OCT ADJ – Przełącznik paliwa z regulacją liczby oktanowej
OD – Overdrive
OD – Outside Diameter
ODM – Monitor urządzenia wyjściowego
ODS – prędkość bębna przesterowania
OE – oryginalne wyposażenie
OEM – producent oryginalnego sprzętu
OHC – Overhead Cam Engine
OHV – Zawór górny
OL – otwarta pętla
ORC – Konwerter redukcji utleniania
OS – czujnik tlenu
OSAC – Orifice Spark Advance Control (Chrysler)
OSC – Kontrola stanu wyjściowego (Ford)
OSM – Monitor stanu wyjściowego
OSS – wał wyjściowy prędkości
OTIS – Overhead Travel Information System
OVCV – zewnętrzny zawór sterujący wentylem
P / B – Hamulce mocy
P / E – Wzbogacanie mocy
P / N – Numer części
P / S – Wspomaganie kierownicy
PA – Air Pressure (Honda)
PAFS – Pulse Air Feeder System (Chrysler)
PAIR – pulsacyjny wtórny wtrysk powietrza
PAS – pasywny system antykradzieżowy
PAS – Wspomaganie kierownicy
PASS – spersonalizowany samochodowy system bezpieczeństwa
PC – kontrola ciśnienia
PCB – płytka drukowana
PCI – Programowalny interfejs komunikacyjny
PCM – moduł sterujący układu napędowego
PCS – Elektrozawór kontroli ciśnienia
PCV – dodatnia wentylacja skrzyni korbowej
PECV – zawór sterujący wzbogacaniem mocy
PF – Czujnik przepływu przedmuchu
PFE – czujnik EGR ze sprzężeniem zwrotnym ciśnienia
PFI – wtrysk paliwa z portu
PFI – Port Fuel Injection (GM)
PGM-FI – Wtrysk paliwa z programowanym sterowaniem gazem (Honda)
PID – lokalizacja identyfikacji parametru
PID SUP – Obsługiwana identyfikacja parametru
PIP – Sygnał odbioru zapłonu profilu
PIV – szczytowe napięcie odwrotne
PKE – Pasywny dostęp bezkluczykowy
PMD – Sterownik montowany na pompie
PNP – Pozycja neutralna Par
POT – Potencjometr
PPM – części na minutę
PPS – Ported Presostat (Ford)
PR – Redukcja ciśnienia
PRC – sterowanie regulatorem ciśnienia
PRNDL – Przełącznik
PROM – Programowalna pamięć tylko do odczytu
PS – Wspomaganie kierownicy
PSA – Zespół przełącznika ciśnienia
PSC – Sterowanie wspomaganiem kierownicy
PSI – Funty na cal kwadratowy
PSOM – Programmable Speedometer Odometer Module
PSOV – zawór odcinający przedmuchu (Ford)
PSP – Ciśnienie wspomagania kierownicy
PSPS – Przełącznik ciśnieniowy wspomagania kierownicy
PTC – Rezystor dodatniego współczynnika temperatury
WOM – przystawka odbioru mocy (opcja 4WD)
PTOX – Periodic Trap Utleniacz
PTU – częściowe odblokowanie przepustnicy
PVA – Przeniesione odkurzanie z wyprzedzeniem
PVS – Portowany wyłącznik próżniowy
PWM – modulacja szerokości impulsu
PWR GND – Power Ground dla PCM
QDM – Quad Driver Module
RABS – Układ przeciwblokujący tylnego hamulca
RAM – pamięć o dostępie swobodnym
RAP – zachowana moc dostępu
RECAL – Regulacja kalibracji
REDOX – Reduktor utleniający
REF – odniesienie
RFI – Zakłócenia częstotliwości radiowej
RHD – kierownica z prawej strony
RKE – Zdalny wpis bezkluczykowy
RM – Moduł przekaźnikowy
ROM – pamięć tylko do odczytu
RON – znamionowa liczba oktanowa
RPM – liczba obrotów na minutę
RRS – Zmienny czujnik reluktancji
RTD – tłumienie w czasie rzeczywistym
RTN – dedykowany obwód uziemienia czujnika
RTV – Wulkanizacja w temperaturze pokojowej
RVP – Reid Vapor Pressure
RWAL – układ przeciwblokujący tylne koło
RWD – napęd na tylne koła
S4WD – Możliwość wyboru napędu na cztery koła
SAE – klasa lepkości
SA-FV – Zespół separatora Paliwo / próżnia
SAVM – modulator próżniowy Spark Advance
SAW – Praca z iskrzeniem
SBDS – System diagnostyczny wnęki serwisowej
SBEC – jednopłytowy sterownik silnika (zastąpiony PCM0
SBS – Elektrozawór doładowania (Ford)
SBT – Serial Bus Traveler
SC – silnik z doładowaniem
SCAP – silikonowy czujnik ciśnienia bezwzględnego pojemności (Ford)
SCB – Bypass doładowania
SCC – Spark Control Computer (Chrysler)
SCP – Standardowy protokół korporacyjny
SDI – Saab Direct Ignition
SDM – moduł diagnostyczny wykrywający
SDV – Spark Delay Valve
SDV – Zawór zwalniania iskier
SEFI – sekwencyjny elektroniczny wtrysk paliwa
SEO – opcja wyposażenia specjalnego
SES – wkrótce serwis silnika (zastąpiony MIL)
SFI – Sekwencyjny wtrysk paliwa
SHED – uszczelniony system oznaczania oparów w obudowie
SHO – Super High Output Engine
SHRT FT – Krótkotrwała mieszanka paliwowa
SHRTFT1 – Krótkoterminowe mieszanie paliwa, bank 1
SIG RTN – Return Signal (masa czujnika)
SIL – lampka kontrolna zmiany biegów
SIPS – boczny system ochrony przed uderzeniami
SIR – dodatkowe nadmuchiwane urządzenie przytrzymujące
SIS – Solenoid Idle Stop
SMEC – jednomodułowy sterownik silnika (zastąpiony PCM)
SMPI – sekwencyjny wieloportowy wtrysk paliwa (Chrysler)
SO2 – Dwutlenek siarki
SOHC – Pojedyncza kamera górna
SPD – prędkość
SPFI – jednopunktowy wtrysk paliwa (korpus przepustnicy)
SPI – szeregowy interfejs peryferyjny
SPL – ogranicznik dymu
SPOUT – Sygnał wyjściowy iskry
SPS – System programowania usług
SRC – Selektywna kontrola jazdy
SRDV – Zawór opóźniający iskrzenie
SRI – wskaźnik przypomnienia serwisowego
SRS – Elektrozawór opóźniający iskrzenie
SRS – Supplemental Restraint System (poduszka powietrzna)
SRT – Test gotowości systemu
SS – Czujnik prędkości (Honda)
SS1, SS2 itp. – Elektromagnes zmiany biegów 1, 2 itd.
SSI – Solid State Ignition (Ford)
ST – narzędzie skanujące
STAR – automatyczny odczyt automatyczny
STI – wejście autotestu
STI – wejście autotestu (Ford)
STO – Wyjście autotestu
STO – Wyjście autotestu (Ford)
STS – Service Throttle System (lamp)
SUSP – moduł układu zawieszenia
SVV – Elektrozawór wentylacyjny (Ford)
SWB – krótki rozstaw osi
TA – Temperatura powietrza (Honda)
TAB – obejście powietrzne termostatu
TAC – Sterowanie siłownikiem przepustnicy
TAC – termostatyczny oczyszczacz powietrza (GM)
TACH – Tachometer
TAD – Termostat do rozdzielacza powietrza
TAP – ciśnienie adaptacyjne skrzyni biegów
TAV – próżnia aktywowana temperaturowo
TBI – wtrysk korpusu przepustnicy
TC – Turbosprężarka
TCA – oczyszczacz powietrza kontrolowany termostatem
TCC – Sprzęgło przemiennika momentu obrotowego
TCCP – Ciśnienie sprzęgła przemiennika momentu obrotowego
TCCS – Toyota Computer Controlled System
TCIL – lampka kontrolna sterowania skrzynią biegów
TCM – moduł sterujący skrzyni biegów
TCP – Ładowarka Torque
TCP – Pompa akceleratora z kompensacją temperatury (Ford)
TCS – Przełącznik kontroli trakcji
TCS – Przełącznik kontroli skrzyni biegów
TCS – Spark Spark Controlled Transmission (GM)
TD – Turbo Diesel
TDC – Top Dead Center
TDI – Turbo Direct Injection
TE – rozszerzalność cieplna
TFP – ciśnienie płynu przekładniowego
TFP – ciśnienie płynu przepustnicy
TFT – temperatura płynu przekładniowego
THM – Turbo Hydra-Matic
TI – Tranzystorowy układ zapłonowy
TIC – termiczne sterowanie zapłonem (Chrysler)
TIV – jałowy zawór próżniowy Thermactor (Ford)
TK – siłownik przepustnicy (Ford)
TKS – Elektrozawór wyrzutnika przepustnicy
TOT – temperatura oleju przekładniowego
TP – Pozycja przepustnicy
Tryb TP – Tryb pozycji przepustnicy
TPCV – Zawór kontroli ciśnienia w butli
TPI – Tuned Port Injection
TPM – monitor ciśnienia w oponach
TPP – Potencjometr położenia przepustnicy
TPS – czujnik położenia przepustnicy
TPT – przetwornik położenia przepustnicy (Chrysler)
TR – czujnik zasięgu transmisji
TRLHP – termiczny zawór próżniowy
TRS, TRS + 1 – System kontroli iskier regulowany skrzynią biegów
TSB – Biuletyn serwisu technicznego
TSP – ustawnik elektromagnetyczny przepustnicy (Ford)
TSS – czujnik prędkości wału skrzyni biegów
TSS – czujnik prędkości wału turbiny
TV – przepustnica
TVS – Przełącznik próżniowy temperatury
TVV – termiczny zawór odpowietrzający (Ford)
TWC – katalizator trójdrożny
TWC + OC – katalizator trójdrożny
UART – Uniwersalny asynchroniczny odbiornik-nadajnik
OUT – pod napędem
UIDI – Up-Integrated Direct Ignition
V – wolty
VAC – próżnia
VAF – miernik przepływu powietrza łopatkowego
VAF – objętościowy przepływ powietrza
VAT – czujnik temperatury powietrza łopatkowego
VATS – system antykradzieżowy pojazdu
VBAT – Napięcie akumulatora pojazdu (systemu)
VCC – Elektrozawór kontroli próżni
VCM – moduł sterujący pojazdu
VCRM – moduł przekaźnika sterowania zmiennego
VCTS – Zawór kontroli temperatury podciśnienia (Ford)
VCV – próżniowy zawór sterujący (Ford)
VDOT – Kryza o zmiennym przemieszczeniu
VDV – próżniowy zawór opóźniający
VDV – próżniowy zawór różnicowy (Ford)
VECI – Naklejka z informacjami o kontroli emisji pojazdu
VF – próżniowe fluorescencyjne
VIM – moduł interfejsu pojazdu
VIN – numer identyfikacyjny pojazdu
VIS – zmienny system indukcyjny
VLCM – moduł sterujący o zmiennym obciążeniu
VMV – Vapor Management Valve (EVAP)
VMV – Zawór modulatora próżniowego
VNT – Turbosprężarka o zmiennej dyszy
VOTM – próżniowy modulator przepustnicy (Ford)
VPWM – modulowana zmienna szerokość impulsu
VPWR – Power Switched Power
VR – Regulator napięcia
VR / S – Regulator podciśnienia / elektromagnes (Ford)
VRDV – Zawór opóźniający opóźnienie podciśnienia (Ford)
VREF – napięcie odniesienia (z PCM)
VRESER – Zbiornik próżniowy (Ford)
VREST – ogranicznik podciśnienia (Ford)
VRIS – system indukcyjny o zmiennym rezonansie
VRS – Zmienny czujnik reluktancji
VRV – Zawór regulatora podciśnienia (Ford)
VSS – czujnik prędkości pojazdu
VVA – Venturi Wzmacniacz próżniowy (Ford)
VVC – Dławik o zmiennym napięciu (Ford)
VVV – próżniowy zawór odpowietrzający (Ford)
W/B – Wheelbase
WAC – WOT A / C Wyłącznik przekaźnikowy
WACA – A / C WOT Wycinany monitor przekaźników
WOT – szeroko otwarta przepustnica
WOTV – Szeroko otwarty zawór dławiący (Ford)
WSS – czujnik prędkości koła
WU OC – katalizator utleniający rozgrzewający
WU TWC – trójdrożny katalizator rozgrzewający
AAC: dodatkowa kontrola powietrza
AAV: Zawór przeciwzapalny
ABS: przeciwblokujący układ hamulcowy
A / C: Klimatyzacja
ACC: pozycja akcesoriów
ACL: oczyszczacz powietrza (typ termostatyczny)
ACM: Moduł sterujący poduszki powietrznej
ACR-4: Czynnik chłodniczy do klimatyzacji, odzyskiwanie, recykling, ładowanie
AKT: Temperatura ładowania powietrza
A / D: Analogowo-cyfrowy
AECM: elektroniczny moduł sterujący poduszki powietrznej
A / F: Stosunek powietrze / paliwo
AIR: wtórny wtrysk powietrza
AIRB: Obejście wtórnego wtrysku powietrza
AIRD: wtórny rozdzielacz wtrysku powietrza
AIS: wtórny wtrysk powietrza
ALDL: Łącze diagnostyczne linii montażowej
AM1: Thermactor Air Management 1 (TAB)
AM2: Thermactor Air Management 2 (TAB lub TAD)
AP: Pedał przyspieszenia
API: American Petroleum Institute
APP: Pozycja pedału przyspieszenia
APS: Czujnik położenia akceleratora
ARS: automatyczny system ograniczający
ASD: automatyczne wyłączanie
ASDM: Moduł diagnostyczny systemu poduszki powietrznej
ASR: automatyczna regulacja poślizgu
A / T: Automatyczna skrzynia biegów lub skrzynia biegów
ATC: Active Transfer Case
ATDC: Po Top Dead Center
BAP: Barometryczne ciśnienie atmosferyczne
BAR: Biuro Auto Naprawy
BARO: Ciśnienie barometryczne
BBL: Beczka
BCM: Moduł sterujący nadwozia
BID: Wyładowanie indukcyjne bez przerywacza
BOB: Breakout Box
BOO: Włączanie / wyłączanie hamulca
BP: ciśnienie barometryczne
BPA: Bypass Air
BPT: Przetwornik przeciwciśnienia
BTDC: Przed Top Dead Center
BVT: Zmienny przetwornik przeciwciśnienia
B +: Napięcie dodatnie akumulatora
C: Ciągła pamięć
CA: Kalifornia
CAB: Kontroler przeciwblokujący hamulec
CAC: Chłodnica powietrza doładowującego
CANP: Czyszczenie kanistra
CARB: California Air Resources Board
CARB: Gaźnik
CAT: Katalizator
CBD: Zamknięty dystrybutor misy
CCA: Centrum sterowania centralnego
CCC: Solenoid sterowania sprzęgłem konwertera
CCCI: Zapłon cewki sterowany komputerowo
CCD: Wykrywanie kolizji Chryslera
CCD: komputer sterowany dwellem
CCECS: komputerowo sterowany system kontroli emisji
CCO: Elektromagnes nadbiegowy sprzęgła konwertera
CCOT: Rura kryzowa sprzęgła rowerowego
CCP: oczyszczanie pochłaniacza węgla
CCRM: moduł przekaźnika kontroli stałej
CEC: Skomputeryzowany system kontroli emisji
CES: Włącznik sprzęgła
CFRM: Moduł przekaźnika wentylatora skraplacza
CID: Identyfikacja cylindra
CID: Calowe przemieszczenie calowe
CIS: Constant Injection System
CIS-E: Elektroniczny system stałego wtrysku
CKP: Czujnik położenia wału korbowego
CLECS: system kontroli emisji w zamkniętej pętli
CLFCS: układ kontroli paliwa w zamkniętej pętli
CMFI: Centralny wtrysk paliwa z wieloma portami
CMP: czujnik położenia wałka rozrządu
CMTC: Komputer kompasowy / Mini-Trip
CNG: Sprężony gaz ziemny
CO: Carbon Monoxide
COP: cewka na wtyczce
CO2: dwutlenek węgla
CP: Oczyszczanie kanistra
CP: Pozycja wału korbowego
CPP: Pozycja pedału sprzęgła
CPU: Central Processing Unit
CSF: Fluktuacja prędkości wału korbowego
CSFI: Centralny sekwencyjny wtrysk paliwa
CTM: Central Timer Module
CTOX: Ciągły utleniacz pułapki
CTP: Zamknięta pozycja przepustnicy
CVVT: Ciągły zmienny rozrząd zaworów
CYP: Pozycja cylindra
C3: Komputerowa kontrola poleceń
C-4: Sterowany komputerowo katalizator
DAB: Poduszka powietrzna kierowcy
DCL: łącze do transmisji danych
DDS: Przełącznik odłączania układu napędowego
DEC: Sterowanie silnikiem Diesla
DERM: Moduł diagnostycznej rezerwy energii
DFI: Cyfrowy wtrysk paliwa
IN: Rozdzielacz zapłonu
DIC: Centrum informacyjne kierowcy
DIS: Bezstacjonarny układ zapłonowy
DIS: Bezpośredni układ zapłonowy
DLC: złącze łącza danych
DME: Cyfrowa elektronika silnika
DMIVA: Zamontowane na dystrybutorze wyprzedzenie podciśnienia zapłonu
DOHC: Podwójny wałek rozrządu w głowicy
DPFE: Sprzężenie zwrotne ciśnienia różnicowego EGR
DPI: Zapłon podwójny
DRB: Diagnostyczne okno odczytu
DRB II: Pole odczytu diagnostycznego II
DRB III: Pole odczytu diagnostycznego III
DRL: Światła do jazdy dziennej
DS-I: Układ zapłonowy Dura Spark I
DS-II: Układ zapłonowy Dura Spark II
DSAS: System zwalniania iskry zwalniania
DSS: Elektromagnes zmiany biegu na niższy
DTC: Diagnostyczny kod usterki
DTM: Tryb testu diagnostycznego
DVOM:Digital Volt Ohm Meter
EAIR: Elektroniczny wtórny wtrysk powietrza
EAT: Elektronicznie sterowana automatyczna skrzynia biegów lub skrzynia biegów
EBCM: elektroniczny moduł sterujący hamulca
EBL: Electric Back Lite (odmrażacz tylnej szyby)
EBP: przeciwciśnienie wydechu
ECA: Zespół sterowania elektronicznego
ECCS: elektroniczny skoncentrowany układ sterowania silnika
ECITS: Elektroniczny układ sterowania zapłonem
ECL: Poziom płynu chłodzącego silnik
ECM: Moduł sterujący silnika
ECT: temperatura płynu chłodzącego silnik
ECTF: Temperatura cieczy chłodzącej silnika wentylatora chłodzącego
ECU: Jednostka sterująca silnika
EDF: wentylator z napędem elektrycznym
EDFI: elektroniczny wtrysk oleju napędowego
EDI: Elektronicznie sterowany układ bezpośredniego zapłonu
EDIS: elektroniczny bezzałogowy układ zapłonowy
EDL: Linia danych silnika
EEC-I: Elektroniczne sterowanie silnika I
EWG-II: Elektroniczne sterowanie silnika II
EWG-III: Elektroniczne sterowanie silnikiem III
EWG-IV: Elektroniczne sterowanie silnikiem IV
EEC-V: Elektroniczne sterowanie silnikiem V.
EEPROM: elektronicznie kasowalna programowalna pamięć tylko do odczytu
EET: elektroniczny przetwornik EGR
EFC: Elektroniczny gaźnik sprzężenia zwrotnego
EFE: Wczesne odparowywanie paliwa
EFI: elektroniczny wtrysk paliwa
EGO: czujnik tlenu w spalinach
EGR: recyrkulacja spalin
EEGR: elektroniczny zawór EGR
EGRC: EGR Control
EGRT:EGR Temperature
EGRV: EGR Wind
EI: elektroniczny zapłon
Instrument Cluster EIC Elektroniczny
EICU: elektroniczna jednostka sterująca zapłonem
EITC: Elektroniczne sterowanie zapłonem
ELB: Electronic Lean Burn System
ELC: elektroniczna kontrola poziomu
ELCD: urządzenie kontrolujące straty wyparne
ELD: Detektor obciążenia elektrycznego
EMR: opóźnienie modułu elektronicznego
EOP: Ciśnienie oleju silnikowego
EOT: Temperatura oleju silnikowego
EPA: Agencja Ochrony Środowiska
EPC: elektroniczna kontrola ciśnienia
EPR: regulator przeciwciśnienia wydechu
EPROM: kasowalna programowalna pamięć tylko do odczytu
EPT: Przetwornik ciśnienia EGR
ESA: Electronic Spark Advance
ESC: Elektroniczna kontrola iskier
ESS: Czujnik prędkości silnika
EST: Electronic Spark Timing
ETC: Elektroniczna kontrola temperatury
ETC: Elektroniczne sterowanie przepustnicą
ETCS-i: Inteligentny system elektronicznej kontroli przepustnicy
ETW: równoważna masa testowa
EVAP: system kontroli emisji par
EVIC: elektroniczne centrum informacji o pojeździe
EVO: Electronic Variable Orifice
EVP: Pozycja zaworu EGR
EVR: EGR Vacuum Regulator
EVSV: elektroniczny próżniowy zawór przełączający
EWL: Lampka ostrzegawcza silnika
EZL: elektroniczny układ zapłonowy o zmiennej charakterystyce
FBC: Gaźnik zwrotny
FDCS: Sygnał polecenia zapotrzebowania na paliwo
FED: federalny
FEEPROM: Flash programowalna elektrycznie kasowalna pamięć tylko do odczytu
FEPROM: Flash programowalna elektrycznie pamięć tylko do odczytu
FF: Elastyczne paliwo
FI: Wtrysk paliwa
FMEM: Zarządzanie efektami trybu awaryjnego
FMI: Identyfikatory trybu awarii
FPM: Monitor pompy paliwa
FPCM: Moduł sterujący pompy wtryskowej paliwa
FPRC: Sterowanie regulatorem ciśnienia paliwa
FR: Ogranicznik Fillpipe
FSS: elastyczny system serwisowy
GFD: Ogólne dane pola
GFP: Przygotowanie paliwa gazowego
GPC: Sterowanie świec żarowych
GPL: Lampa świec żarowych
GPM: Galony na minutę
gpm: Gramy na milion
GPR: przekaźnik świec żarowych
DMC: masa całkowita pojazdu
GVWR: masa całkowita pojazdu
HC: węglowodory
HCU: hydrauliczna jednostka sterująca
HD: Heavy Duty
HDC: Cykl emisji o dużej wytrzymałości
HE: Efekt Halla
HEDF: wentylator High Electro Drive
HEGO: Podgrzewany czujnik tlenu w spalinach
HEI: wysokoenergetyczny układ zapłonowy
HEUI: Wtryskiwacze sterowane hydraulicznie, sterowane elektronicznie
HFAN: szybki wentylator chłodzący
HFC: wysoka kontrola wentylatora
HFM: czujnik masy gorącego filmu
HO: Wysoka wydajność
HO2S: Podgrzewany czujnik tlenu
HSC: Wysokie spalanie wirowe
HSIA: Szybka kontrola powietrza wlotowego
HVAC: Klimatyzacja wentylatora nagrzewnicy
HVS: Układ zapłonowy z przełącznikiem wysokiego napięcia
IAC: Idle Air Control
IACV-AAC: Zawór sterowania powietrzem biegu jałowego – pomocniczy zawór sterowania powietrzem
IAT: temperatura powietrza dolotowego
IC: Kontrola zapłonu
ICM: Moduł sterujący zapłonu
ICP: ciśnienie sterujące wtryskiwacza
ICS: System kontroli zapłonu
ICTO: Ignition Zastąp Temperatura płynu chłodzącego
IDI: Pośredni wtrysk oleju napędowego
IDI: Pośredni wtrysk paliwa
IDM: Monitor diagnostyczny zapłonu
IDM: Moduł sterownika wtryskiwacza
ILEV: pojazd o niskiej emisji spalin
IMRC: Kontrola biegacza kolektora dolotowego
IMT: temperatura kolektora dolotowego
IOD: Prąd zapłonowy wyłączony
IPR: Regulator ciśnienia kontroli wtrysku
ISC: Kontrola prędkości biegu jałowego
ITS: Przełącznik śledzenia biegu jałowego
IVS: Przełącznik sprawdzania bezczynności
JTEC: System modułu sterującego zespołu napędowego Jeep Truck
KAM: Keep Alive Memory
KOEO: Key On Engine Off
KOER: Key On Engine Running
KS: Czujnik spalania stukowego
LCD: wyświetlacz ciekłokrystaliczny
LDP: Pompa do wykrywania nieszczelności
LED: dioda elektroluminescencyjna
LEV: pojazd o niskiej emisji
LFAN: wentylator chłodzący o niskiej prędkości
LH: Leworęczny
LPG: Liquid Propane Gas
LPT: Light Pressure Turbo
LUS: Elektromagnes blokujący
LVW: Masa załadowanego pojazdu
M / CCC: Modulowane sterowanie sprzęgłem konwertera
MAF: Masowy przepływ powietrza
MAP: Ciśnienie bezwzględne w kolektorze dolotowym
MAT: Temperatura powietrza w kolektorze
MC-VAF: Pomiar przepływu objętościowego rdzenia
MCC: Katalizator rozdzielacza kolektora
MCCA: Zespół sterowania centrum wiadomości
MCS: System sterowania mieszaniną
MCU: mikroprocesorowa jednostka sterująca
MDP: Różnica ciśnień w kolektorze
MEMCAL: Jednostka kalibracji pamięci
MFI: wtrysk paliwa z wieloma portami
MIC: Mechaniczny zestaw wskaźników
MID: identyfikator wiadomości
MIL: Lampka kontrolna awarii
MPI: wtrysk wieloportowy
MLP: Ręczna pozycja dźwigni
MLUS: Cewka blokująca modulatora
MST: temperatura powierzchni kolektora
M / T: Ręczna skrzynia biegów lub skrzynia biegów
MTA: Managed Thermactor Air
MUI: Mechaniczny wtrysk jednostkowy
MUT II: narzędzie wielofunkcyjne, wydanie drugie
NGS: Tester gwiazd nowej generacji
NGV: pojazd na gaz ziemny
NOx: Tlenki azotu
NVRAM: nieulotna pamięć o dostępie swobodnym
O: Klawisz włączony Silnik wyłączony
OBD: Diagnostyka pokładowa
OBD II: Diagnostyka pokładowa II
OC: Katalizator utleniający
OCC: Kontrola obwodu wyjściowego
ODO: Drogomierz
ODM: Moduł sterownika wyjściowego
OHC: Kamera górna
ORVR: Odzyskiwanie oparów na pokładzie tankowania
OSAC: Orifice Spark Advance Control
OSC: Kontrola stanu wyjściowego
OSS: Wał wyjściowy
OSS: Czujnik prędkości wyjściowej
OTIS: Overhead Travel Information System
OWL: Lampka ostrzegawcza oleju / wody
O2S: Sonda lambda
PAB: Poduszka powietrzna pasażera
PAD: Wyłączona poduszka powietrzna pasażera
PAG: glikol polialkalinowy
PAIR: pulsacyjny wtórny wtrysk powietrza
PCI: Programowalny interfejs komunikacyjny
PCM: Moduł sterujący zespołu napędowego
PCV: Pozytywna wentylacja skrzyni korbowej
PDC: centrum dystrybucji energii
PFE: EGR ze sprzężeniem zwrotnym ciśnienia
PG: Generator impulsów
PGM-CARB: Zaprogramowany gaźnik
PGM-FI: Programowany system kontroli wtrysku paliwa
PGM-IG: Zaprogramowany zapłon
PID: identyfikator parametru
PIP: Zbieranie profilu zapłonu
PNP: Pozycja postojowa / neutralna
ppm: Części na milion
ChRL: Kontrola regulatora ciśnienia
PROM: Programowalna pamięć tylko do odczytu
PSI: Funty na cal kwadratowy
PSP: Ciśnienie wspomagania kierownicy
PSPS: Przełącznik ciśnieniowy wspomagania kierownicy
PTEC: Elektroniczny system zarządzania sterownikiem Powertrain
WOM: przystawka odbioru mocy
PWM: modulowana szerokość impulsu
R: Klawisz przy pracującym silniku
RABS: tylny układ przeciwblokujący
RAM: pamięć o dostępie swobodnym
RAP: Zachowana moc akcesoriów
RDS: Radio Data System
REDOX: katalizator redukcyjny utleniania
REGT: Recyrkulowana temperatura spalin
RFI: Zakłócenia częstotliwości radiowej
RH: Prawa ręka
RKE: Zdalne wejście bez klucza
ROM: pamięć tylko do odczytu
RON: Badanie liczby oktanowej
RPM: liczba obrotów na minutę
RPS: liczba obrotów na sekundę
SAW: Word Spark Angle
SBEC: Sterowanie silnikiem jednopłytkowym
SC: Doładowanie
SCC: Komputer kontroli iskier
SCCS: Przełączniki poleceń kontroli prędkości
SCS: Spark kontrolowany prędkością
SFI: Sekwencyjny wtrysk paliwa do wielu portów
SFTP: dodatkowa federalna procedura testowa
SHO: Super High Output
SID: identyfikator podsystemu
SIL: Lampka kontrolna zmiany biegów
SKIM: Smart Key Immobilizer Module
SMEC: Sterowanie pojedynczym modułem silnika
SOHC: Pojedynczy wałek rozrządu
SO2: Dwutlenek siarki
SPCS: System kontroli przełączania świec zapłonowych
SPI: szeregowy interfejs peryferyjny
SPK: Kontrola iskier
SPOUT: Spark Output
SRI: Wskaźnik przypomnienia serwisowego
SRS: Supplemental Restraint System
SS: Elektromagnes zmiany biegów
SSI: Solid State Ignition
SST: Specjalne narzędzie serwisowe
STAR: Automatyczny odczyt autotestu
STC: Kontrola zapłonu iskier
STI: Wejście autotestu
STO: Wyjście autotestu
SULEV: pojazd o bardzo niskiej emisji spalin
SVO: operacje pojazdów specjalnych
SVT: Zespół pojazdów specjalnych
TAB: Elektrozawór próżniowy obejściowy Thermactor Air
TAC: Sygnał wyjściowy obrotomierza
TAD: Elektrozawór próżniowy rozdzielacza powietrza Thermactor
TBI: Wtrysk paliwa do korpusu przepustnicy
TC: Turbosprężarka
TCC: Sprzęgło przemiennika momentu obrotowego
TCS: Spark kontrolowany przez transmisję
TDC: Top Dead Center
TFI-I: System zapłonowy grubowarstwowy I.
TFI-IV: Układ zapłonowy grubowarstwowy IV
TFT: temperatura płynu przekładniowego
Układ zapłonowy tranzystora TI
TLEV: przejściowy pojazd o niskiej emisji
TOT: Temperatura oleju przekładniowego
TP: Pozycja przepustnicy
TP: Pozycja przepustnicy
TPI: Tuned Port Injection
TPOUT: Wyjście pozycji przepustnicy
TPS: Czujnik położenia przepustnicy
TRS: Spark regulowany skrzynią biegów
TSB: Biuletyn serwisu technicznego
TSS: czujnik prędkości transmisji
TSS: czujnik prędkości turbiny
TTS: Przełącznik temperatury mostu pędnego
TV: Zawór przepustnicy
TVP: Throttle Valve Potentiometer
TVV: Termiczny zawór próżniowy
TWC: Trójdrożny katalizator
TWC + OC: katalizator trójdrożny + utleniający
UIC: Uniwersalny układ zapłonowy
ULEV: pojazd o ultra niskiej emisji spalin
UVC: Pod osłoną zaworu
VAF: przepływ powietrza łopatkowego
VAF: Objętość przepływu powietrza
VANOS: Podwójnie regulowany wałek rozrządu
VAT: temperatura powietrza łopatkowego
VCM: moduł sterujący pojazdu
VCRM: moduł przekaźnika sterowania zmiennego
VDV: Zawór opóźnienia próżni
VEPS: Elektroniczny system programowania pojazdu
VFD: próżniowy wyświetlacz fluorescencyjny
VIC: Centrum informacji o pojeździe
VICS: system ładowania o zmiennej bezwładności
VIN: numer identyfikacyjny pojazdu
VIT: Narzędzie interfejsu pojazdu
VPM: Moduł osobowości pojazdu
VP-20: Bosch VP-20 Diesel Engine Control System
VRE: pojazd opóźniony Włącz
VREF: napięcie odniesienia
VRV: Zawór regulatora podciśnienia
VSS: czujnik prędkości pojazdu
VTEC: zmienny rozrząd i elektroniczne sterowanie zaworem
VTSS: System zabezpieczenia przed kradzieżą pojazdu
VVTi: Zmienny czas zaworów z inteligencją
WAC: Odcinanie szeroko otwartej przepustnicy A / C
WOT: Szeroko otwarta przepustnica
WOTPS: Szeroko otwarty przełącznik położenia przepustnicy
WSS: czujnik prędkości koła
WU-OC: Katalizator rozgrzewający rozgrzewający
WU-TWC: Trójdrożny katalizator rozgrzewający
ZEV: pojazd o zerowej emisji
1 BBL: 1 gaźnik lufy
2 BBL: 2 gaźnik lufy
3 BBL: Gaźnik 3 lufowy
4 BBL: Gaźnik 4 lufowy
2 VH: 2 głowice zaworu
4 VH: 4 głowice zaworu
A / C = Klimatyzacja
A / F = stosunek powietrze / paliwo
A / T = automatyczna skrzynia biegów lub skrzynia biegów
ABS = układ przeciwblokujący
ABSV = Elektrozawór obejścia powietrza
AC = prąd przemienny
ACTS = czujnik temperatury powietrza doładowującego
AFC = Kontrola przepływu powietrza
AFM = miernik przepływu powietrza
AFS = czujnik przepływu powietrza
ALCL = łącze komunikacyjne linii montażowej
ALDL = łącze danych linii montażowej
APS = czujnik ciśnienia bezwzględnego
APS = czujnik ciśnienia atmosferycznego
ASDM = Moduł diagnostyczny układu poduszki powietrznej
ATDC = After Top Dead Center
ATF = płyn do automatycznej skrzyni biegów
ATS = czujnik temperatury powietrza
AWD = napęd na wszystkie koła
–
B + = dodatnie napięcie akumulatora
BARO = ciśnienie barometryczne
BAT = bateria
BCM = moduł sterujący nadwozia
BHP = Moc hamulca
BMAP = Barometryczny / Czujnik ciśnienia bezwzględnego w kolektorze dolotowym
BPS = czujnik przeciwciśnienia
BPT = przetwornik przeciwciśnienia
BTDC = Przed Top Dead Center
Btu = Brytyjskie jednostki termiczne
C = Celsjusz
C3I = Zapłon cewki sterowany komputerowo
CALPAK = Pakiet kalibracyjny
CAN = sieć kontrolera
CANP = Elektrozawór odpowietrzania pochłaniacza
CAS = czujnik kąta obrotu korby
CC = centymetry sześcienne
CDI = Zapłon rozładowania kondensatora
CEAB = Odpowietrzanie zimnego silnika
CECU = centralna elektroniczna jednostka sterująca
CER = Cold Enrichment Rod
CESS = Przełącznik czujnika zimnego silnika
CFI = centralny wtrysk paliwa
CFI = ciągły wtrysk paliwa
cfm = Stopy sześcienne na minutę
CID = czujnik identyfikacji cylindra
CID = Calowe przemieszczenie calowe
CIS = system ciągłego wtrysku
CKP = czujnik położenia wału korbowego
CMP = czujnik położenia wałka rozrządu
CO = Carbon Monoxide
CO2 = dwutlenek węgla
COP = zapłon cewki włączony
CPI = Central Port Injection
CPU = Central Processing Unit
CSSA = Zimny start Spark Advance
CSSH = Zimny start Spark Hold
CTS = czujnik temperatury płynu chłodzącego
CTVS = dławik termiczny próżniowy
CVR = kontrolny regulator podciśnienia
dB = decybele
DC = prąd stały
DEFI = cyfrowy elektroniczny wtrysk paliwa
DFS = odcięcie paliwa podczas zwalniania
DIS = bezdystrybucyjny układ zapłonowy
DIS = układ bezpośredniego zapłonu
DLC = złącze łącza danych
DOHC = podwójny wałek rozrządu głowicy
DPF = filtr cząstek stałych
DTC = Diagnostyczny kod usterki
DVOM = Digital Volt Ohm Meter
E2PROM = Elektrycznie kasowalna programowalna pamięć tylko do odczytu
EACV = elektroniczny zawór sterujący powietrzem
EBCM = elektroniczny moduł sterujący hamulca
EBM = elektroniczny moduł nadwozia
ECA = zespół sterowania elektronicznego
ECM = moduł sterujący silnika
ECT = temperatura płynu chłodzącego silnik
ECU = elektroniczna jednostka sterująca
EDIS = elektroniczny dystrybutor bez zapłonu
EEPROM = elektronicznie kasowalna programowalna pamięć tylko do odczytu
E2PROM = Elektronicznie kasowalna programowalna pamięć tylko do odczytu
EFC = elektroniczna kontrola paliwa
EFCA = zespół elektronicznego sterowania paliwem
EFI = elektroniczny wtrysk paliwa
EGO = czujnik tlenu w spalinach
EGR = recyrkulacja spalin
EGRPS = czujnik położenia zaworu EGR
EGRT = EGR Temperature
EI = elektroniczny zapłon
EMI = zakłócenia elektromagnetyczne
EMR = opóźnienie modułu elektronicznego
EOS = czujnik tlenu w spalinach
EOBD = europejska diagnostyka pokładowa
EPOS = czujnik położenia zaworu EGR
EPROM = kasowalna programowalna pamięć tylko do odczytu (układ)
ESC = elektroniczna kontrola iskier
EST = elektroniczny zapłon iskrowy
EVAP = system emisji par
EVP = pozycja zaworu EGR
F = Fahrenheit
FBC = System gaźnika zwrotnego
FBCA = Sprzężenie siłownika gaźnika
FCS = Elektrozawór kontroli paliwa
FDC = zawór zwalniania paliwa
FI = wtrysk paliwa
FLS = czujnik poziomu płynu
ft.lb. = Funt stóp
FWD = napęd na przednie koła
GAL = galon
GDI = Bezpośredni wtrysk benzyny
GEN = Generator
GND = masa
GPM = gram na milę
GPS = globalny system pozycjonowania
DMC = masa całkowita pojazdu
H20 = woda
HC = węglowodór
HEGO = Podgrzewany czujnik tlenu w spalinach
HEI = High Energy Ignition
Hg = rtęć
HO2S = Podgrzewany czujnik tlenu
hp = Moc
HT = Wysokie napięcie
IAC = Kontrola jałowego powietrza
IAT = temperatura powietrza dolotowego
IATS = czujnik temperatury powietrza dolotowego
IC = układ scalony
ICM = Moduł sterujący zapłonu
ICS = Elektromagnes sterowania bezczynności
ID = średnica wewnętrzna
IFI = pośredni wtrysk paliwa
IGN = Zapłon
ISC = Kontrola prędkości biegu jałowego
ISO = Międzynarodowa Organizacja Normalizacyjna
ITCS = układ sterowania zapłonem
ITS = Przełącznik śledzenia biegu jałowego
JAS = Jet Air System
kHz = kiloherc
Km = Kilometres
KOEC = „Key On, Cranking Engine”
KOEO = „Key On, Engine Off”
KOER = „Kluczyk włączony, silnik pracuje”
kPa = kilopaskale
KS = Czujnik spalania stukowego
KV = kilowolty
L = litry
lb. ft. = Funt Stopy
LCD = wyświetlacz ciekłokrystaliczny
LED = dioda elektroluminescencyjna
LHD = kierownica z lewej strony
LTFT = długoterminowe mieszanie paliwa
LWB = długi rozstaw osi
MAF = masowy przepływ powietrza
MAP = ciśnienie bezwzględne w kolektorze dolotowym
MAT = temperatura powietrza w kolektorze
MCS = elektromagnes kontrolny mieszaniny
MCT = temperatura ładowania kolektora
MFI = wtrysk paliwa z wieloma portami
MIL = lampka kontrolna awarii
mm = Milimetry
MPFI = wielopunktowy wtrysk paliwa
MPG = Mil na galon
MPH = Mile na godzinę
MPI = Multi Port Injection
MPV = pojazd wielofunkcyjny
ms = milisekunda
mV = miliwolty
Nm = Newton Meters
NOX = Tlenki azotu
NVRAM = nieulotna pamięć o dostępie swobodnym
O2 = tlen
O2S = czujnik tlenu
OBD = pokładowa diagnostyka
OBD I = Onboard Diagnostics One
OBD II = dwa wbudowane narzędzia diagnostyczne
OD = Outside Diameter
OE = oryginalne wyposażenie
OEM = producent oryginalnego sprzętu
OHC = OverHead Camshaft
OHV = OverHead Valve
OS = czujnik tlenu
P / B = Power Bakes
P / N = numer części
PA = ciśnienie powietrza
PAIR = pulsacyjny wtórny wtrysk powietrza
PAS = Wspomaganie kierownicy
PCM = moduł sterujący zespołu napędowego
PCV = dodatnia wentylacja skrzyni korbowej
PECV = zawór sterujący wzbogacania mocy
PFI = wtrysk paliwa z portu
PID = identyfikator parametru
PIP = Zbieranie profilu zapłonu
PNP = Przełącznik parkowania / neutralny
PPM = części na milion
PROM = pamięć programu tylko do odczytu (układ)
PS = wspomaganie kierownicy
PSI = Funty na cal kwadratowy
PSP = ciśnienie wspomagania kierownicy
pt. = Pint
PTC = oczekujący kod usterki
PTC = dodatni współczynnik temperaturowy Dodatkowy: jest stosowany do sposobu, w jaki rezystancja termistora zmienia się wraz z temperaturą. W takim przypadku opór wzrośnie wraz ze wzrostem temperatury
PWR = stosunek mocy do masy
RAM = pamięć o dostępie swobodnym
RFI = Zakłócenia częstotliwości radiowej
RHD = kierownica z prawej strony
ROM = pamięć tylko do odczytu
RON = znamionowa liczba oktanowa
RPM = liczba obrotów na minutę
RWD = napęd na tylne koła
SC = Doładowanie
SEFI = Sekwencyjny elektroniczny wtrysk paliwa
SES = wkrótce serwis silnika (lekki)
SFI = Sekwencyjny wtrysk paliwa
SIPS = boczny system ochrony przed uderzeniem
SOHC = wałek rozrządu z pojedynczą głowicą
SRS = wtórny system ograniczający
SRS = Supplemental Restraint System (poduszka powietrzna)
SRT = Test gotowości systemu
SS = czujnik prędkości
SSI = Solid State Ignition
STFT = Krótkotrwała mieszanka paliwa
SWB = krótki rozstaw osi
TACH = Tachometer
TB = Korpus przepustnicy
TBI = wtrysk korpusu przepustnicy
TC = Turbodoładowany
TCC = Sprzęgło przemiennika momentu obrotowego
TCM = Moduł sterujący skrzyni biegów lub mostu pędnego
TCS = Elektrozawór kontroli trakcji (SAAB 9000)
TD = Turbo Diesel
TDC = Top Dead Center
TDI = Turbo Direct Injection (turbodoładowany silnik wysokoprężny z bezpośrednim wtryskiem)
TIV = Bezczynny zawór próżniowy Thermactor
TKS = Elektrozawór wyrzutnika przepustnicy
TPI = Tuned Port Injection
TPP = potencjometr pozycji przepustnicy
TPS = czujnik położenia przepustnicy
TPT = przetwornik położenia przepustnicy
TSP = Pozycjoner elektromagnesu przepustnicy
TV = przepustnica
TVS = termiczny wyłącznik próżniowy
TWC = katalizator trójdrożny
TWC + OC = katalizator trójdrożny + utleniający
VVC = zmienna kontrola zaworu
VVT = Zmienny rozrząd zaworu
WOT = szeroko otwarta przepustnica